We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Renault Laguna plasuje się w gronie samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto produkowane w latach 1993-2015 zastąpiło niezbyt udany ze względu na wysoką awaryjność model 21. Laguna odniosła dość spory sukces komercyjny, ugruntowując swoją pozycję rynkową na wiele lat. W Polsce przez długi czas ten francuski samochód był liderem w swojej klasie. Co znamienne, Laguna nigdy nie była produkowana w wersji sedan, a jedynie jako liftback, kombi oraz coupe.
Trzecia generacja ...