We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
BMW serii 3 to klasa średnia, czyli segment D. Piąta generacja tej serii E90 zastąpiła produkowany przez 7 lat model E46. Debiut tej serii miał miejsce w marcu 2005 roku, w którym również ogłoszono, że BMW Group jest jednym z największych światowych producentów samochodowych. Tej generacji aut sprzedano blisko 230 tys. egzemplarzy. Pierwszy pokazany został 4-drzwiowy sedan, następnie kombi (E91), Coupe (E92), a na końcu wersję Cabrio (E93).
BMW serii 3 Coupe E92 zaprezentowano w ...