We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Skoda Octavia II (1z3) to druga generacja tego modelu, której konstrukcja podobnie jak w przypadku poprzedniczki opiera się na płycie podłogowej VW Golfa. Prezentacja nowej Octavii miała miejsce w 2003 roku, a do sprzedaży samochód trafiła rok później. W przeciwieństwie do wcześniejszej generacji wnętrze pojazdu jest dużo lepiej zagospodarowane, zarówno kierowca jak i osoby na tylnej kanapie mają do dyspozycji więcej przestrzeni. Jeżeli chodzi o dostępne wersje nadwoziowe producent ...