We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Scenic to kolejny dość udany van w katalogu francuskiego Renault, który reprezentował segment K wraz ze swoim starszym bratem, modelem Espace. Co ciekawe, Scenic był początkowo jedynie wariantem nadwoziowym dla modelu Megane, jednak szybko zrezygnowano z tego pomysłu, a Scenic stał się sporym sukcesem rynkowym (sprzedano ponad 5 mln egzemplarzy), otrzymując w 1997 roku tytuł Samochodu Roku w Europie.
Pierwsza generacja Renault Scenic została zaprezentowana w 1996 ...