We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Druga generacja Fiata Punto oznaczona symbolem 188 zadebiutowała w 1999 roku i znacznie różniła się od swojej poprzedniczki. W przeciwieństwie do Punto I (176) nowy samochód włoskiego koncernu miał małe, połączone z kierunkowskazami przednie światła. Samochód nabrał nieco bardziej wyrazistych kształtów, jego sylwetka stała się bardziej agresywna. Zmiany pojawiły się również w oferowanych wersjach nadwozia, podobnie jak w pierwszej generacji Fiat ...