Chyba każdy, bez względu na to, czy jest kierowcą czy nie, słyszał choć raz w życiu termin „przepustnica”. Jednak nawet wielu wytrawnych kierowców będzie miało problem z powiedzeniem co to takiego, do czego służy i w jaki sposób jest wykorzystywane w samochodzie. Przepustnica samochodowa to element, którego głównym zadaniem jest przepuszczanie powietrza i znajduje się każdym pojeździe posiadającym silnik spalinowy.
Produkowany od 2003 roku przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG model Touran od początku nie miał zbyt dobrej prasy. Dziennikarze oceniający go zwracali głównie uwagę na jego niepozorny wygląd i „zbytnią” funkcjonalność. W rzeczywistości, Volkswagena Touran trudno jest określić mianem auta krzykliwego czy chociażby zwracającego uwagę, ale też nie po to powstał. Zamiarem niemieckich konstruktorów projektujących ten samochód było stworzenie modelu uzupełniającego ...
Firma Pierburg założona została w 1957 roku w hiszpańskim mieście Eibar. Pierwszymi częściami samochodowymi wytwarzanymi przez przedsiębiorstwo były licencjonowane gaźniki – w tym również gaźniki motocyklowe. Obecnie części Pierburg znane, cenione i polecane są przez wielu mechaników, właścicieli sklepów motoryzacyjnych oraz ekspertów w dziecinie motoryzacji na całym świecie. Jedną z czołowych grup produktów Pierburg są elementy układu dolotowego, w tym przepustnica oraz przewody podciśnieniowe.
Przepustnica to element układu dolotowego, który znajduje się pomiędzy kolektorem dolotowym, a filtrem powietrza w autach z silnikiem o zapłonie iskrowym. Jest ona jednym z newralgicznych elementów układu, którego zadaniem jest regulacja ilości powietrza dostającego się do cylindrów i komory spalania. Stopień otwarcia przesłony przepustnicy kontrolowany jest przez kierowcę podczas operowania i wychyleń pedału gazu, wpływając tym samym na moment powstania zapłonu oraz ilość dostarczanego do cylindrów paliwa. Dodatkowo na biegu jałowym stopień otwarcia przepustnicy sterowany jest elektrycznym silnikiem krokowym.
Wszelkie przestoje w pracy przepustnicy spowodowane są jej uszkodzeniem lub w wielu przypadkach osadzającymi się zanieczyszczeniami i zabrudzeniami, które gromadzą się w kanałach dolotowych i stanowią przeszkodę dla przepływającego powietrza powodując niestabilną pracę przepustnicy. Zdarza się również, że w wyniku złej eksploatacji oraz awarii innych elementów układu dolotowego sama przepustnica ulega zużyciu. Uszkodzeniu mogą ulec m.in. przewody podciśnieniowe lub zawór uchylny i sprężyna zamykająca. W takiej sytuacji cały zespół przepustnicy może wymagać wymiany na nowy. Aby tego uniknąć warto stosować części renomowanych firm – takich jak Pierburg. Szeroka oferta, trwałość, doskonały stosunek jakości do ceny - to tylko nieliczne z czynników przemawiające na korzyść przepustnic i przewodów podciśnieniowych Pierburg. Wszystkie produkty zaprojektowane zostały zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami. Szeroka gama produktów sprawia, że każdy kierowca znajdzie wśród nich coś dla swojego samochodu.