Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Myśląc o dużych, luksusowych limuzynach klasy premium oferowanych przez niemieckich producentów, z pewnością możemy mieć na myśli flagowe modele Mercedesa, Audi czy Porsche. Warto jednak pamiętać o innym, równie ciekawym i luksusowym co wcześniej wymienione, lecz zdecydowanie niedocenionym modelu, który przez wiele lat znajdował się w ofercie Volkswagena. Mowa tutaj oczywiście o VW Phaeton.
Volkswagen Phaeton był produkowany w latach od 2002, do ...