Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
W historii motoryzacji można znaleźć wiele bardzo ciekawych modeli, które nigdy nie odniosły dużego sukcesu sprzedażowego. Często zdarza się jednak, że po dłuższym czasie wspominamy je z bardzo dużym zainteresowaniem i sentymentem. Doskonałym przykładem takiego samochodu może być Mercedes Klasy R o oznaczeniu W251.
Klasa R stanowiła połączenie cech aut segmentu VAN, crossover, a także luksusowych limuzyn, co w jej czasach było raczej rzadko spotykanym zabiegiem. ...