Audi A4 B5 Avant jest wersją kombi pierwszej generacji Audi A4. Swój debiut A4 miała w 1994 roku. Jest bezpośrednim następcą słynnego, cieszącego się w ówczesnych czasach ogromną popularnością Audi 80. „A-czwórka” odziedziczyła nazewnictwo z poprzedniego modelu (generacje 80tki oznaczone były symbolami B1 - B4, a w przypadku A4 kolejne wersje nazwano B5 – B8). Pierwszy egzemplarz Audi A4 Avant trafił do sprzedaży dwa lata po prezentacji A4 w wersji sedan, a więc w 1996 roku. To ...
Firma SKF powstała w 1907 roku w Szwecji, jej założycielem był Sven Wingqvist. Jako przedsiębiorstwo z długoletnią tradycją i lider branży motoryzacyjnej stała się jednym z największych dostawców łożysk tocznych, opraw łożyskowych, części służących do łożyskowania oraz innych elementów i podzespołów samochodowych.
Rolka napinacza SKF charakteryzuje się pofalowaną powierzchnią bieżni rolki, zmniejsza ona drgania wywołane przez pasek zębaty. Dzięki temu rozwiązaniu, hałas związany z pracą rozrządu jest mniejszy, a komfort jazdy większy. Wymiana paska oraz rolki napinacza zalecana jest przez producentów mniej więcej co pięć lat lub po przekroczeniu określonego przez nich przebiegu pojazdu. Należy pamiętać o regularnej wymianie tych elementów, gdyż ich nieprawidłowa eksploatacja powodować może zerwanie paska rozrządu. Uszkodzeniu ulegają wówczas zawory, tłoki, prowadnice zaworów lub nawet głowica silnika.
Rolki napinacza SKF znajdziemy zarówno w zestawach gotowych do montażu, jak i pojedynczo:
1. Rolka napinacza - rolka i pasek zębaty tworzą najprostszy element napędu rozrządu. Optymalne naprężenie paska jest niezwykle istotne dla prawidłowej pracy napędu. W tym celu stosuje się napinacz wraz z rolką napinającą.
2. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza – wielu producentów samochodów i specjalistów branży motoryzacyjnej zaleca wymianę całego systemu rozrządu wraz z rolką napinacza, paskiem oraz rolkami prowadzącymi.
3. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i uszczelniaczami silnika – właściciele pojazdów o dużym przebiegu lub wykonujących ciężką pracę powinni wymieniać zestaw paska rozrządu wraz z uszczelniaczem silnika. Pozwala to uniknąć problemów z wyciekiem oleju i kosztownych napraw.
4. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i pompą wody – w sytuacjach, gdy pompa wody napędzana jest przez pasek rozrządu, zaleca się wymianę pompy wraz z wymianą paska. Pozwala to uniknąć kosztownych napraw związanych z awarią pompy wody, po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów.
Wybierz to co najlepsze dla Twojego samochodu, wybierz SKF.