Ostatnia dekada to nie tylko wzrost popularności aut segmentu SUV, ale również coraz więc nowych typów nadwozia, takich jak sportback, czy liftback. Auta tego typu stanowią zawsze ciekawą alternatywą dla bardziej popularnych i konwencjonalnych rozwiązań w tym zakresie. Świetnym przykładem takiego auta może być Audi A5 I Sportback, które bardzo szybko zjednało sobie serca wielu kierowców i miłośników marki.
Audi A5 I Sportback to model bazujący w głównej mierze na ...
Firma SKF powstała w 1907 roku w Szwecji, jej założycielem był Sven Wingqvist. Jako przedsiębiorstwo z długoletnią tradycją i lider branży motoryzacyjnej stała się jednym z największych dostawców łożysk tocznych, opraw łożyskowych, części służących do łożyskowania oraz innych elementów i podzespołów samochodowych.
Rolka napinacza SKF charakteryzuje się pofalowaną powierzchnią bieżni rolki, zmniejsza ona drgania wywołane przez pasek zębaty. Dzięki temu rozwiązaniu, hałas związany z pracą rozrządu jest mniejszy, a komfort jazdy większy. Wymiana paska oraz rolki napinacza zalecana jest przez producentów mniej więcej co pięć lat lub po przekroczeniu określonego przez nich przebiegu pojazdu. Należy pamiętać o regularnej wymianie tych elementów, gdyż ich nieprawidłowa eksploatacja powodować może zerwanie paska rozrządu. Uszkodzeniu ulegają wówczas zawory, tłoki, prowadnice zaworów lub nawet głowica silnika.
Rolki napinacza SKF znajdziemy zarówno w zestawach gotowych do montażu, jak i pojedynczo:
1. Rolka napinacza - rolka i pasek zębaty tworzą najprostszy element napędu rozrządu. Optymalne naprężenie paska jest niezwykle istotne dla prawidłowej pracy napędu. W tym celu stosuje się napinacz wraz z rolką napinającą.
2. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza – wielu producentów samochodów i specjalistów branży motoryzacyjnej zaleca wymianę całego systemu rozrządu wraz z rolką napinacza, paskiem oraz rolkami prowadzącymi.
3. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i uszczelniaczami silnika – właściciele pojazdów o dużym przebiegu lub wykonujących ciężką pracę powinni wymieniać zestaw paska rozrządu wraz z uszczelniaczem silnika. Pozwala to uniknąć problemów z wyciekiem oleju i kosztownych napraw.
4. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i pompą wody – w sytuacjach, gdy pompa wody napędzana jest przez pasek rozrządu, zaleca się wymianę pompy wraz z wymianą paska. Pozwala to uniknąć kosztownych napraw związanych z awarią pompy wody, po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów.
Wybierz to co najlepsze dla Twojego samochodu, wybierz SKF.