Audi, czyli synonim niemieckiej solidności, luksusu i prestiżu, to już nie samochód, a styl życia. Model A8 to niegdyś ekskluzywna limuzyna segmentu F, dziś bardziej kojarzy się, jako samochód drogi w utrzymaniu. Audi A8 to nadal flagowy samochód niemieckiego koncernu, który trafił do salonów w 1994 roku z oznaczeniem fabrycznym D2, zastępując na rynku model V8. Samochód otrzymał konstrukcję samonośną, która została wykonana w całości z aluminium. Dzięki temu udało się znacznie zredukować ...
Firma SKF powstała w 1907 roku w Szwecji, jej założycielem był Sven Wingqvist. Jako przedsiębiorstwo z długoletnią tradycją i lider branży motoryzacyjnej stała się jednym z największych dostawców łożysk tocznych, opraw łożyskowych, części służących do łożyskowania oraz innych elementów i podzespołów samochodowych.
Rolka napinacza SKF charakteryzuje się pofalowaną powierzchnią bieżni rolki, zmniejsza ona drgania wywołane przez pasek zębaty. Dzięki temu rozwiązaniu, hałas związany z pracą rozrządu jest mniejszy, a komfort jazdy większy. Wymiana paska oraz rolki napinacza zalecana jest przez producentów mniej więcej co pięć lat lub po przekroczeniu określonego przez nich przebiegu pojazdu. Należy pamiętać o regularnej wymianie tych elementów, gdyż ich nieprawidłowa eksploatacja powodować może zerwanie paska rozrządu. Uszkodzeniu ulegają wówczas zawory, tłoki, prowadnice zaworów lub nawet głowica silnika.
Rolki napinacza SKF znajdziemy zarówno w zestawach gotowych do montażu, jak i pojedynczo:
1. Rolka napinacza - rolka i pasek zębaty tworzą najprostszy element napędu rozrządu. Optymalne naprężenie paska jest niezwykle istotne dla prawidłowej pracy napędu. W tym celu stosuje się napinacz wraz z rolką napinającą.
2. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza – wielu producentów samochodów i specjalistów branży motoryzacyjnej zaleca wymianę całego systemu rozrządu wraz z rolką napinacza, paskiem oraz rolkami prowadzącymi.
3. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i uszczelniaczami silnika – właściciele pojazdów o dużym przebiegu lub wykonujących ciężką pracę powinni wymieniać zestaw paska rozrządu wraz z uszczelniaczem silnika. Pozwala to uniknąć problemów z wyciekiem oleju i kosztownych napraw.
4. Zestaw paska rozrządu wraz z rolką napinacza i pompą wody – w sytuacjach, gdy pompa wody napędzana jest przez pasek rozrządu, zaleca się wymianę pompy wraz z wymianą paska. Pozwala to uniknąć kosztownych napraw związanych z awarią pompy wody, po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów.
Wybierz to co najlepsze dla Twojego samochodu, wybierz SKF.