Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Opel Astra to nadal bardzo popularny wśród kierowców samochód osobowy klasy kompaktowej, zaliczany do segmentu C. Druga generacja Astry, zwanej Astrą G, pojawiła się w sprzedaży w 1998 roku podczas genewskiego salonu samochodowego. Produkcję Astry G zakończono w 2009 roku. Auto, w porównaniu do poprzedniej wersji, stało się bardziej masywniejsze, a kształty nadwozia stały się bardziej ostre i jednocześnie nowocześniejsze. Zwiększono gabaryty samochodu, przez co uzyskano jeszcze więcej ...