Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Samochód osobowy z segmentu B produkowany w latach 1983-1987. To jeden z najpopularniejszych hatchbacków lat osiemdziesiątych. Ĺączna liczba egzemplarzy, które opuściły fabrykę to około 5.3 miliona. Oprócz trzydrzwiowego hatchbacka na rynku pojawiły się także pięciodrzwiowy hatchback, van oraz kabriolet.
Wielokrotnie nagradzana 205-tka uznawana jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe marki. Wcześniej Peugeot kojarzony był tylko ...