Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
W świecie motoryzacji, producenci samochodów bardzo często decydowali się na tworzenie niestandardowych i nietuzinkowych rozwiązań. Dzięki temu świat zyskał wiele interesujących modeli, które dostępne były w bardzo ciekawych konfiguracjach. Jako przykłady takich rozwiązań można wymieniać wersje usportowione, uterenowione, a także przeznczone do transportu. Doskonałym przykładem tej ostatniej grupy jest Skoda Fabia I Praktik.
Skoda Fabia I w wersji ...