Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Pomimo ciągle rosnącej popularności samochodów klasy SUV oraz crossover, auta miejskie nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kierowców. Małe, kompaktowe hatchbacki kierowane są głównie do kobiet, jednak mają na celu sprawnie, tanio oraz możliwie wygodnie przewozić pasażerów w drodze do sklepu czy pracy. Ich głównych zadaniem jest radzenie sobie z korkami oraz ciasnymi miejscami parkingowymi. Bezapelacyjnie Nissan Micra trzeciej generacji spełnia te wszystkie zadania ...