Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Samochód VW Golf to już ikona światowej motoryzacji. Auto z segmentu kompaktów, a więc niższej klasy średniej, to jeden z najlepiej sprzedających się modeli samochodów, szczególnie na Starym Kontynencie. Wciągu ośmiu lat produkcji Golfa II sprzedano ponad 6,3 mln egzemplarzy tego auta. Druga generacja tego modelu pojawiła się na rynku w 1983 roku. Projektem stylistycznym auta zajął się Herbert Schafer, wzorując się na kształtach z pierwszej generacji samochodu, których autorem był Giorgetto ...