Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Druga generacja Fiata Punto oznaczona symbolem 188 zadebiutowała w 1999 roku i znacznie różniła się od swojej poprzedniczki. W przeciwieństwie do Punto I (176) nowy samochód włoskiego koncernu miał małe, połączone z kierunkowskazami przednie światła. Samochód nabrał nieco bardziej wyrazistych kształtów, jego sylwetka stała się bardziej agresywna. Zmiany pojawiły się również w oferowanych wersjach nadwozia, podobnie jak w pierwszej generacji Fiat ...
Powiązania: