Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Pierwsza generacja Mazdy 6 wprowadziła do oferty marki wiele świeżości. Samochód był następcą modelu 626, który cieszył się bardzo dużą popularnością i uznaniem wśród kierowców. Poprzednik zawiesił więc bardzo wysoko, debiutującej w 2002 roku Maździe, poprzeczkę. Auto należące do segmentu B produkowane było do 2008 roku, kiedy to na rynek weszła druga generacja tego modelu. Mazda 6 pierwszej generacji w nadwoziu hatchback stała się w zasadzie jednym z prekursorów nadwozia ...