Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Hyundai Getz to miejskie auto zaliczane do segmentu B. Samochód niespodziewanie odniósł dość duży sukces komercyjny, a także marketingowy, zdobywając wiele prestiżowych nagród motoryzacyjnych (np. tytuł najlepszego małego samochodu 2003 wg magazynu „What Car?”, tytuł Samochodu Roku 2004 w Portugalii).
Hyundai Getz trafił do produkcji w 2002 roku. Samochód, podobnie jak jego prototyp, otrzymał oznaczenie fabryczne TB. W Korei Południowej ten model Hyundaia koncern oferował pod nazwą ...
Powiązania: