Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Opel Astra to nadal bardzo popularny wśród kierowców samochód osobowy klasy kompaktowej, zaliczany do segmentu C. Druga generacja Astry, zwanej Astrą G, pojawiła się w sprzedaży w 1998 roku podczas genewskiego salonu samochodowego. Produkcję Astry G zakończono w 2009 roku. Auto, w porównaniu do poprzedniej wersji, stało się bardziej masywniejsze, a kształty nadwozia stały się bardziej ostre i jednocześnie nowocześniejsze. Zwiększono gabaryty samochodu, przez co uzyskano jeszcze więcej ...