Rabat w aplikacji: -10%! KOD: APKA10

Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: Fiat PREMIO (146_) (1985.03 - 1996.12) 1.6 i.e. (82KM, 60KW) (160 A2.011, 146 B7.011) (1993.08 - 1996.12)
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Dlaczego alternator nie ładuje?

We współcześnie produkowanych samochodach, wiele elementów sterowanych jest elektrycznie. Po uruchomieniu silnika, alternator odpowiedzialny jest za dostarczanie prądu do wspomnianych części oraz za doładowanie akumulatora. Co się dzieje, gdy alternator nie ładuje

Dlaczego alternator nie ładuje?

Po czym można rozpoznać awarię alternatora? Będzie się ona objawiać brakiem rozruchu silnika samochodowego, po całkowitym rozładowaniu akumulatora. Kierowcy często przypuszczają, że awaria alternatora jest powiązana z kontrolką ładowania, która w ich samochodach nie gaśnie tuż po uruchomieniu jednostki napędowej. Jest to błędne myślenie, gdyż alternator potrzebuje odpowiednich obrotów silnika, aby rozpocząć pracę. Niekiedy delikatne przyciśnięcie pedału gazu wystarczy, aby wprowadzić jednostkę napędową na wyższe obroty i pobudzić alternator do pracy. 

Jednak gdy jesteśmy pewni, że alternator w naszym samochodzie nie ładuje, będziemy musieli poszukać przyczyn takiego zachowania. Typowe uszkodzenia akumulatora można łatwo podzielić na mechaniczne oraz elektryczne. Wśród elektrycznych przyczyn braku ładowania alternatora możemy wymieć m.in. uszkodzenie łożysk, które charakteryzuje się głośną pracą silnika, nasilającą się wraz ze wzrostem obrotów. Oprócz tego, warto zwrócić uwagę na uszkodzenie koła pasowego alternatora – usterka ta objawia się głośną pracą oraz szarpaniem paska. 

Natomiast wśród elektrycznych uszkodzeń alternatora należy wymienić świecącą się kontrolę silnika (zwłaszcza podczas dłuższej jazdy) lub też nieświecącą się kontrolkę, tuż po przekręceniu kluczyka do pozycji "zapłon". Awarię alternatora będziemy mogli również rozpoznać po nieprawidłowej pracy akumulatora, który nie będzie ładowany w dostatecznym stopniu lub też odwrotnie – będzie przeładowywany.

Popularne z kategorii Alternator

Alternator DENSO DAN930
619,00 zł
4.7 (3 ocen)
Alternator AS-PL A4003PR
326,00 zł
4.6 (10 ocen)
Alternator AS-PL A6260PR
472,00 zł
4.6 (10 ocen)
Alternator AS-PL A0042PR
376,00 zł
4.6 (10 ocen)
Alternator MAGNETI MARELLI 943318861010
391,00 zł
0 (0 ocen)
Alternator DENSO DAN519
537,00 zł
4.7 (3 ocen)
Alternator w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Alternator pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Alternator
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
6 komentarzy
Witam mam taki problem w pasat b5 ze alternator jest napewno sprawny lecz gdy mierze miernikiem napiecie akumolatora przy wylaczonym slniku i wlaczonym napiecie jest takie samo prosze o pomoc co to moze byc
Istnieją dwie usterki w takim przypadku, jedna to uszkodzony regulator, a druga przyczyna brak wzbudzenia alternatora. Usterka taka nie może być lekceważona, ponieważ akumulator zostanie wygotowany poprzez nadmierne napięcie i akumulator będzie nadawał się do wymiany. Dla bardziej znających się umiących obsługiwać miernik na jeden z kabelków (S) - sterowanie ładowania - napięcie takie jak jest w akumulatorze podawane przez stacyjkę, (L) - minus który idzie na kontrolkę ładowania.
Nie napisano nic o komutatorze i ledwo wspomniano w komentarzu o szczoteczkach. Jest to faktem, że wymiana kontrolki (światełka) naprawi ładowanie?
Też miałem właśnie zużyte szczotki dlatego miałem już po ładowaniu. Wiele innych czynników może wpłynąć na usterkę alternatora. Należy poprostu cały czas obserwować swój samochód i w razie czego odwiedzić mechanika.
W większości przypadków spowodowane to jest zużytymi szczotkami lub kończącym się żywotem regulatora napięcia.
Super artykuł, przynajmniej będę wiedziała jaka może być przyczyna problemu z odpaleniem auta :)

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze