Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7

Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: Seat CORDOBA (6K1, 6K2) (1993.02 - 2002.12) 2.0 i (115KM, 85KW) (AGG, 2E) (1993.02 - 1999.06)
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Kiedy podczas prób uruchomienia samochodu słyszymy charakterystyczny pisk dobiegający spod maski auta, możemy przypuszczać, iż jest to spowodowane awarią paska klinowego. Dlaczego zatem pasek klinowy piszczy

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Istnieje kilka przyczyn, które mogą prowadzić do pisków paska klinowego. Wśród najpopularniejszych z nich należy wymienić przede wszystkim jego zużycie oraz nieprawidłowy montaż (jest on za długi lub za bardzo rozciągnięty). Niekiedy zdarza się, iż pisk paska klinowego spowodowany jest nadmiernie startymi jego powierzchniami bocznymi. Dodatkowo, pasek klinowy może być popękany, niewłaściwie napięty oraz nieprawidłowo założony, co również może doprowadzić do powstawania pisków podczas jazdy autem. 

Często zdarza się, że pisk paska klinowego jest słyszalny wyłącznie przy porannych próbach uruchomienia samochodu, po zimnej nocy. Nie jest to spowodowane uszkodzeniem paska klinowego, lecz słabą mocą akumulatora. W takich przypadkach najlepiej będzie doładować akumulator, przez co alternator będzie przekazywać mniej prądu, a pasek klinowy zacznie stawiać mniejszy opór i pisk paska klinowego powinien ustać. 

Zwróćmy uwagę na to, że tradycyjny pasek klinowy odróżnia się od paska klinowego wielorowkowego. Ten drugi rodzaj w całości przylega do powierzchni roboczej, zaś zwykły pasek klinowy wyłącznie częścią boczną – stąd niezwykle istotna jest jego szerokość. 

Pamiętajmy, aby podczas wymiany paska klinowego na nowy nie ograniczać się do wymiany samego paska, lecz wymienić cały zespół, wraz z kołem pasowym oraz w niektórych przypadkach rolką napinającą (podobnie jak w przypadku układu rozrządu).

Popularne z kategorii Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6DPK1195
77,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1005
51,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1613
54,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1026
51,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1200
39,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK1546
61,00 zł
4.8 (26 ocen)
Pasek klinowy wielorowkowy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Pasek klinowy wielorowkowy
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
2 komentarze
Ja już dwa razy wymieniałem pasek klinowy w swoim samochodzie.Oczywiście wymieniając go zrobiłem to razem z kołem pasowym i całym kompletem. Jeśli tylko usłyszycie takie piski to nie olewajcie tego.
W moim przypadku nie było żadnych oznak zużycia, nic nie piszczało. Pasek niestety strzelił, więc na przyszłość trzeba zaglądać pod maskę i kontrolować stan.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze