Jak wymienić linkę sprzęgła?
Linka sprzęgła rzadko zrywa się od razu całkowicie. Jej włókna pękają stopniowo, więc słysząc donośny hałas z okolicy pedału sprzęgła podczas jego wciskania/puszczania należy zastanowić się nad wymianą linki. Co prawda zerwana linka sprzęgła nie oznacza końca podróży, ale znacznie utrudni jazdę, dlatego z wymianą lepiej nie zwlekać.
Wymiana linki sprzęgła nie jest trudna. Wystarczy odrobina chęci i zdolności manualnych, by dokonać tego samemu, bez konieczności wizyty w warsztacie. Do wymiany nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi i doświadczenia. Komplet kluczy, podnośnik i odrobina wolnego czasu bez wątpienia wystarczą.
Prace związane z wymianą należy rozpocząć od poluzowania koła po stronie kierowcy i uniesienia samochodu. Po zdjęciu koła trzeba koniecznie podłożyć coś pod samochód np. drewniany klocek. Wtedy można przystąpić do demontażu plastikowego nadkola i odkręcenia trzech śrub. Następnie należy wykręcić regulację sprzęgła i mocowanie linki – dwie śruby. Później można wyjąć linkę z dźwigni i ucha mocującego pancerz – trzeba to zrobić w miarę sprawnie, by linka nie wisiała zbyt luźno, a następnie należy wyjąć linkę przez otwór od strony silnika. Ten sam otwór posłuży Wam na wprowadzenie końcówki nowej linki. Po prawidłowym założeniu linki przykręcacie metalowy kołnierz. Nagwintowany koniec linki trzeba przedłożyć przez specjalny otwór przy bloku jednostki napędowej i odpowiednio naciągnąć w tym miejscu gumową osłonę. Pozostało tylko przełożyć linkę przez otwór do dźwigni sprzęgła, założyć metalowe zabezpieczenie i wkręcić śrubę do regulacji. Oczywiście bardzo istotny jest także zakup odpowiedniego egzemplarza. Sugerujemy wybrać sprawdzonego producenta, by nie musieć powtarzać wymiany za jakiś czas.