-10% NA WYCIERACZKI I ŻARÓWKI ODBIERZ KOD

Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Sekret niezawodności głowicy

Blok silnika to niejedyny skomplikowany element silnika. Głowica cylindrów sprawia wrażenie masywnej i zwartej konstrukcji, jednak w rzeczywistości to skomplikowany podzespół z wieloma kanałami i otworami, który bardzo trudno wyprodukować. Skąd biorą się wysokie wymagania jakościowe względem struktury głowicy?

Sekret niezawodności głowicy

Biorąc pod uwagę trudne warunki, na jakie wystawiona jest głowica silnika, tj. bardzo zróżnicowane ciśnienie i temperatury, producenci stają przed ogromnym wyzwaniem. Prawidłowo działająca głowica powinna być nie tylko szczelna, lecz także wytrzymała, by cykl zapłonu w cylindrze nie wystrzelił jej przez maskę silnika.

Kosztowny drobiazg

Każdy element konstrukcji samochodu ma prawo ulec niespodziewanej awarii. Do najczęstszych usterek, które trapią głowicę, należy uznać przede wszystkim przedwczesne zużycie uszczelki. Ten element, pod warunkiem, że sprawny, ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy silnika. Nie trudno się domyślić, że zadaniem tej części jest uszczelnianie. Znajdująca się pomiędzy blokiem silnika a głowicą uszczelka zapewnia prawidłowe ciśnienie w komorze spalania.

Niestety, ze względu na liczne obciążenia wynikające przede wszystkim z oddziaływania wysokiej temperatury, podkłada może ulec przedwczesnej awarii. Z reguły dochodzi do wypalenia uszczelki, czego następstwem będzie szarpanie silnika na niskich obrotach i przed rozgrzaniem. Ponadto, ze względu na brak szczelności, płyn chłodzący będzie mógł się mieszać z olejem, co spowoduje wyraźny spadek mocy. Pamiętajmy także, że uszczelka głowicy może się po prostu zestarzeć, dlatego zauważając wspomniane niesprawności, należy udać się do mechanika w celu diagnozy problemu.

Mała wielka śruba

Niepozorna, niewielka śruba głowicy to jeden z najważniejszych elementów silnika bez którego niemożliwym byłoby prawidłowe uszczelnienie na linii głowica - silnik. Ich rola polega na zapewnieniu odpowiednio rozłożonego docisku na uszczelkę głowicy. Dlatego podczas wymiany uszczelki koniecznie należy wymienić także śruby głowicy. Pamiętajmy przy tym, że śruby powinny być zamontowane zgodnie z instrukcjami naprawczymi producenta.

Prawidłowa kolejność dokręcania, precyzyjne dociągnięcie śrub przy pomocy momentów oraz kątów dokręcających, ma doprowadzić do celowego wykorzystania charakterystyki śruby, która w zależności od modelu głowicy, musi wytrzymywać obciążenia przekraczające nawet 2-3 tony. To ważne, by użyć także oleju do nasmarowania gwintu i spodu śruby głowicy.

Regularna diagnostyka

Uszczelka głowicy i towarzyszące jej śruby to dość delikatna sprawa, której nie należy bagatelizować. Długotrwała jazda bez prawidłowych uszczelnień, prędzej czy później zamorduje silnik. Nie jest to jednak powód do paniki. Poprawna i regularna diagnostyka, której towarzyszy profilaktyczna wymiana poszczególnych podzespołów, pozwoli zadbać o głowicę i silnik, a szybka reakcja zredukuje wiele dodatkowych kosztów, które mogą pojawić się na skutek nieszczelności.

Popularne z kategorii Głowica silnika

Zatyczka TOPRAN 110 878
14,00 zł
0 (0 ocen)
Głowica cylindra AMC 908054
2793,00 zł
5.0 (1 ocen)
Głowica cylindra AMC 908497
4231,00 zł
5.0 (1 ocen)
Tuleja osadzenia świecy zapłonowej w głowicy FEBI BILSTEIN 33028
52,00 zł
0 (0 ocen)

Wyprzedaż

Śruba FEBI BILSTEIN 101021
9,00 zł
3,09 zł
0 (0 ocen)
Czujnik EPS 1.830.278
32,00 zł
0 (0 ocen)
Głowica silnika w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Głowica silnika pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Głowica silnika
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
5 komentarzy
Kontrola uszczelki niestety nie należy do prostych czynności i raczej nie do wykonania we własnym zakresie bez specjalistycznych narzędzi.
Również miałem taką sytuację, że poszła mi uszczelka pod głowicą. Zaczął mi ubywać płyn chłodniczy i pod korkiem pojawił się "majonez". Niestety naprawa samochodu nie opłacała się i poszedł na złom.
Niedawno miałem taką sytuację że pękła mi uszczelka i nie obeszło się bez wizyty u mechanika. Nigdy niewiadomo co w którym momencie może się zepsuć w samochodzie. Zużycie uszczelki jest dosyć częstym problemem kierowców.
Fajny artykuł, oby więcej taki informacji na temat silnika i jego podzespołów :)
Niestety naprawy nie należą do tanich, a szczególnie jak "puści" uszczelka pod głowicą. Wtedy koszty są bardzo wysokie i wymiana jest często nie opłacalna.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze