Audi A8 D3 jest drugą wersją "A-ósemki", której produkcję rozpoczęto w 2002 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji – A8 D2 – zmieniło się nadwozie. Samochód nabrał dynamicznych i bardziej wyrazistych kształtów, został też powiększony w związku z zastosowaniem nowej płyty podłogowej Volkswagen Group D3. Mając na myśli bezpieczeństwo w drugiej generacji Audi A8 zastosowano dwustopniowe poduszki powietrzne i aktywne zagłówki znajdujące się na przednich fotelach. Ponadto samochód wyposażony jest w system Sidequard,czyli poduszki powietrzne chroniące głowę. Facelifting w 2005 roku to przede wszystkim nowy grill, dzięki któremu Audi A8 D3 zyskało jeszcze więcej sportowego charakteru. Dostępne były dwie, 6-stopniowe skrzynie biegów: automatyczna lub manualna a oferta silnikowa składała się z 14 różnych jednostek napędowych, z których najsłabsza opcja to silnik 2.8 FSI o mocy 210 koni mechanicznych. Dla osób szukających wrażeń za kierownicą Niemcy przygotowali wersję z silnikiem diesla o pojemności 4.2 litra i mocy 326 KM.
Oznaczona symbolem D2 pierwsza generacja Audi A8 została zaprezentowana światu w 1994 roku i była następcą Audi V8. Był to pierwszy samochód zbudowany zgodnie z technologią Audi Space Frame (zbudowany z aluminium). Audi A8 D2 w 2000 roku otrzymało nowe przednie światła oraz zmodyfikowany grill, a w 2002 roku ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki i zakończono produkcję tego modelu.
W 2010 roku na rynku pojawiła się trzecia (najnowsza) generacja Audi A8 oznaczona symbolem D4. Projekt oparty został o płytę podłogową Audi MLP i pod względem konstrukcji niewiele różni się od Audi A8 D3. Wyraźne zmiany można zauważyć zwracając uwagę na sylwetkę i styl D4. Do budowy tego samochodu, podobnie jak w poprzednich generacjach, niemiecki producent zastosował aluminium, dzięki czemu „A-ósemka” jest rekordzistą jeśli chodzi o wagę – jest najlżejszym autem w klasie luksusowych limuzyn.
Wszystkie generacje Audi A8 dostępne były również w usportowionych wersjach S8.