
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Fiat Stilo pojawił się na rynku samochodowym w 2001 roku. Pomimo niewielkiej liczby podobieństw, poprzednikami Fiata Stilo są modele Bravo i Brava. Samochód dostępny był w wersji hatchback (3 drzwi) i kombi (5 drzwi), którą koncern nazywa jako Multiwagon. Stilo to przełomowy model jeżeli chodzi o styl i design. Włoscy projektanci zrezygnowali z okrągłych, łagodnych linii i poszli w kierunku ostrych, wyraźnych kształtów. Stilo w wersji Multiwagon to samochód dysponujący sporą ilością wolnej przestrzeni w kabinie, zarówno kierowca jak i pasażer nie może narzekać na dyskomfort związany z małą ilością miejsca. Bagażnik w kombi ma pojemność 510 litrów, natomiast w przypadku 3-drzwiowego hatchback'a jest to od 300 do 400 litrów w zależności od wersji. W 2004 roku samochód został poddany faceliftingowi obejmującemu zmiany wewnątrz, wyeliminowano też sporą liczbę najczęściej występujących awarii.
Gama silników montowanych w Fiacie Stilo składała się z siedmiu jednostek napędowych w dwunastu różnych konfiguracjach. Paletę jednostek napędowych otwiera benzynowy silnik 1,2 (80 KM), następny pod względem pojemności i mocy to motor 1.4 (95 KM). Najmocniejsza benzynowa jednostka ma pojemność 2.4 litra i generuje moc z rzędu 170 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o diesle, najczęściej wybierane są te o pojemności 1.9 litra, oznaczeniu JTD lub Multijet i mocy od 80 do 140 koni mechanicznych (po modyfikacji w 2005 roku mocą została zwiększona do 150 KM). W zależności od wersji kierowcy do wyboru otrzymywali 5- lub 6-biegową, manualną skrzynię biegów i 5-stopniową automatyczną przekładnię.
W Fiacie Stilo do budowy zawieszenia wykorzystane zostały kolumny MacPersona w przedniej części auta, natomiast z tyłu zamontowana jest belka. W skład najtańszej wersji wyposażeniowej wchodziły dwie poduszki powietrzne (opcjonalnie Fiat oferował wersję z 8 poduszkami), elektryczne szyby i lusterka, komputer pokładowy oraz systemy ABS, ASR, ESP. Zakończenie produkcji Fiata Stilo miało miejsce w 2007 roku. Następcą samochodu włoskiego koncernu był model Bravo nowej generacji.