
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Ford S-Max powstał w jednym celu. Miał wypełnić niszę w ofercie rodzinnych vanów amerykańskiego koncernu. Ford potrzebował samochodu większego od modelu C-Max i jednocześnie mniejszego od modelu Galaxy. Pierwsza generacja Forda S-Max trafiła do produkcji w 2006 roku, a jej projektantem był David Hilton. Auto powstało na płycie podłogowej pochodzącej od Mondeo IV oraz na tym samym zawieszeniu.
Ford S-Max został zaprojektowany w myśl ówczesnego nurtu stylistycznego – Kinetic Design. Samochód dość ciekawy, dynamiczny wygląd o sportowym charakterze, pomimo swych dużych rozmiarów. Podobnie jest we wnętrzu auta. Kabina pasażerska została zaprojektowana dynamicznie, a duża ilość miejsca w środku zapewniało komfortowe warunki do podróżowania. Materiały i części użyte w S-Max były dobrej jakości, a sama ergonomia wnętrza na bardzo wysokim poziomie. Dodatkowo system Fold Flat System pozwalał na złożenie zarówno trzeciego, jak i drugiego rzędu siedzeń równo z podłogą, co znacząco zwiększało pojemność załadunkową samochodu.
Ford S-Max to samochód rodzinny, dlatego też musiał być bezpieczny dla podróżujących nim osób. Auto uzyskało maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Oprócz standardowych poduszek powietrznych w Fordzie montowano dodatkowo kolanowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa ze wstępnym napinaniem, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne.
W pierwszych latach produkcji pod maską Forda S-Max montowano silniki benzynowe Duratec o pojemności od 2.0 do 2.5 l i mocy od 145 do 220 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się silniki TDCi o pojemności od 1.8 do 2.2 l i mocy od 115 do 175 KM. Po przeprowadzonym w 2010 roku face liftingu samochodu pod maskę modelu S-Max trafiły silniki benzynowe głównie EcoBoost SCTi o pojemności 1.6 l i 2.0 l, które generowały moc od 145 do 240 KM. Pojawiły się również nowe jednostki wysokoprężne TDCi o pojemności od 1.6 do 2.2 l i mocy od 115 do 200 KM. W zależności od wersji, z silnikami współpracowały 5- i 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6-stopniowa przekładnia automatyczna.
Po 2010 roku w Fordzie S-Max zastosowano jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo całej konstrukcji. Wprowadzono m.in. system LDW, którego zadaniem było kontrolowanie czy samochód porusza się po tym samym pasie ruchu, a także system BLIS, który odpowiadał za kontrolowanie tzw. martwych stref w lusterkach.
Ford S-Max to nadal doskonały wybór dla współczesnej rodziny, zapewniający dynamiczną jazdę przy stosunkowo ekonomicznym spalaniu, ogromną funkcjonalność oraz bardzo wysoki komfort podróżowania. Dużym minusem, szczególnie w czasie produkcji S-Max I-generacji, była na pewno jego wysoka cena. Produkcję samochodu zakończono w 2015 roku.