
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -10%! KOD: APKA10
Historia Hondy Civic sięga lat 70. XX wieku, kiedy to w 1972 roku pojawiła się pierwsza generacja tego modelu zaliczana do samochodów osobowych niższej klasy średniej (segment C). Bez wątpienia Honda Civic to jeden z największych, o ile nie największy, sukces komercyjny japońskiego koncernu. Samochód wyprodukowano dotychczas w ilości ponad 24 mln egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii światowej motoryzacji. W 1995 roku zaprezentowano VI-generację Hondy Civic, która była produkowana głównie na rynek japoński, amerykański oraz europejski.
Honda Civic VI była dostępna w wielu wersjach nadwoziowych, a mianowicie jako liftback, coupe, hatchback, sedan oraz kombi. Za projekt stylistyczny samochodu odpowiedzialni byli Masakazu Udagawa oraz Yoshi Kigoyoshi. W VI-generacji Hondy Civic po raz pierwszy na przednim pasie auta zaprojektowano grill i jednocześnie pozostawiono charakterystyczny wlot powietrza w dolnej części atrapy zderzaka. Stylistycznie samochód niczym się nie wyróżniał z tłumu, bez względu na wersję nadwozia. Był to przeciętny, a nawet nudny design, lecz w niczym to nie zachwiało wyniku dobrej sprzedaży tego auta.
We wnętrzu Hondy również nie działo się zbyt wiele. Materiały i części w Civicu były zdecydowanie lepszej jakości niż w poprzednich seriach modelu, a samo wnętrze wydawało się przytulne i przyjazne dla kierowcy i pasażerów. Mimo tego, że przestrzeń w kabinie pasażerskiej nie była imponująca, to cztery dorosłe osoby mogły w miarę komfortowo podróżować tym autem. Producent zaoferował aż 14 wersji wyposażenia Hondy Civic. Już w standardzie kierowca otrzymywał m.in. system ABS, dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby czy też klimatyzację.
Pod maską montowano silniki benzynowe SOHC i DOHC o pojemności od 1.4 do 1.8 litra i mocy od 75 do 185 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się wyłącznie silniki o pojemności 2.0 i mocy 86, 101 oraz 105 KM. Napęd przedni lub AWD samochodu był obsługiwany przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniowy automat.
Szósta generacja Hondy Civic ponownie nawiązała walkę z konkurencją w segmencie samochodów kompaktowych. Civic to solidna konstrukcja przede wszystkim dla osób szukających niewielkiego 4-osobowego auta w rozsądnej cenie. Honda Civic to model bardzo wytrzymały i w zasadzie nie przejawiający większych problemów technicznych. Jedynym uciążliwym problemem może być stan karoserii szczególnie w okolicach tylnych nadkoli. Produkcję VI-generacji Hondy Civic zakończono w 2001 roku.