Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Jeep GRAND CHEROKEE

Części zamienne do Jeepa Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee to właściwie luksusowy, duży SUV zaliczany do segmentu I. Premiera Jeepa odbyła się w styczniu 1992 roku podczas North American International Auto Show. Jego produkcja ruszyła w 1993 roku, natomiast sama koncepcja zbudowania takiego auta powstała już w 1983 roku. W bardzo krótkim czasie amerykański Jeep Grand Cherokee stał się topowym modele w klasie SUV-ów oraz terenówek praktycznie na całym świecie. Po ponad 25 latach produkcji Jeep stał się luksusowym SUV-em, a jego popularność spędza sen z powiek innym konstruktorom samochodów tej klasy.

Jeep Grand Cherokee I ZJ (1992-1998)

Jeep Grand Cherokee pojawił się podczas salonu samochodowego w Detroit w 1992 roku jako następca kultowego modelu Wagoneer. Samochód o amerykańskim oznaczeniu fabrycznym ZJ otrzymał duże, samonośne i kanciaste nadwozie. Pierwsza generacja Jeepa Grand Cherokee to prekursorka współczesnej, wyższej klasy SUV na świecie. Jednocześnie ze swoimi właściwościami terenowymi Jeep mógł spokojnie konkurować z klasycznymi terenówkami rodem z Japonii czy też Europy. Zawieszenie samochodu oparto na dwóch sztywnych mostach, natomiast sprężyny śrubowe zapewniały większy skok kół oraz lepiej neutralizowały wszelkie nierówności. Samochód był oferowany jako 5-drzwiowy samochód terenowy.

W początkowej fazie produkcji model ZJ był napędzany 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 4.0 l, który zapewniał moc na poziomie 173-193 KM oraz moment obrotowy 300 Nm. Później pojawił się motor V8 5.2 l generujący moc ok. 220 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Na potrzeby rynku europejskiego w 1995 roku wpuszczono pod maskę jednostkę wysokoprężną 2.5 l TD o mocy 116 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Jak się później okazało, silnik ten był dość awaryjny już po kilku latach eksploatacji. W 1998 roku gamę silnikową wzbogacono o jednostkę 5.9 l zapewniającą 240 KM i moment obrotowy o wartości 470 Nm. Oferowane silniki współpracowały z 4-biegową skrzynią automatyczną lub 5-biegową przekładnią manualną.

Amerykański producent zaoferował 8 wersji wyposażenia swojego samochodu (SE, Laredo, Limited, Orvis Limited Edition, TSi, Endeavor, Boston oraz 5.9 Limited LX). Wnętrze modelu ZJ było luksusowe, jak na amerykański rynek przystało. Zastosowane materiały oraz części w Jeep Grand Cherokee ZJ były bardzo dobrej jakości, choć nie zawsze ich spasowanie było również na wysokim poziomie.

Ówczesna konkurencja dla Jeepa była dość mała. W szranki z amerykańskim pogromcą bezdroży stawały m.in. Range Rover, Toyota Land Cruiser czy też Nissan Patrol.

Jeep Grand Cherokee II WJ (1998-2004)

Druga generacji Jeepa Grand Cherokee zadebiutowała na rynku amerykańskim w 1998 roku. Nadano jej oznaczenie fabryczne „WJ”. Do Europy samochód trafił już rok póżniej jako Jeep Grand Cherokee WG. Amerykańska terenówka została bardzo dobrze przyjęta na Starym Kontynencie, głównie ze względu na bardzo dobre właściwości terenowe połączone z luksusowym wykończeniem oraz bogatym wyposażeniem. Również w Stanach Zjednoczonych doceniono model WJ, który otrzymał w 1999 roku tytuł North American Truck of the Year.

Grand Cherokee II po raz kolejny otrzymał nadwozie samonośne, które zostało dodatkowo wzmocnione kształtkami. W zawieszeniu również niewiele się zmieniło w przeciwieństwie do konkurencyjnych aut z Japonii czy Niemiec. Pozostały dwa sztywne mosty zawieszone na sprężynach śrubowych.

Wyposażenie Grand Cherokee było niezłe. Producent zaoferował 7 wersji wyposażenia (Laredo, Limited, Overland, Sport, Special Edition, Columbia Edition oraz Freedom Edition). Jedynie wersja Laredo mogła wzbudzić pewien niedosyt u kierowcy. W pozostałych pakietach praktycznie niczego nie brakowało i trudno również było się przyczepić do zaoferowanych materiałów wykończeniowych oraz części w Jeep Grand Cherokee WJ. Samochód, łączący mocne jednostki napędowe oraz wysoki komfort, stał się jednym z najlepszych pojazdów do podróżowania na długich dystansach, również po bezdrożach.

Pod maską modelu WJ znalazły się silniki benzynowe 4.0 o mocy 195 KM, 4.7 V8 o mocy 235 KM oraz 4.7 V8 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne 2.7 o mocy 161 KM oraz silnik 3.1 generujący 138 KM. Z jednostkami napędowymi współpracowały 4- i 5-biegowe przekładnie automatyczne.

Niewątpliwą zaletą Jeepa Grand Cherokee był wyjątkowy komfort podróżowania, super wyposażenie, duża funkcjonalność oraz, oczywiście, świetny układ napędowy z mocnymi silnikami na czele. Minusem Grand Cherokee były przeciętny układ kierowniczy oraz bujanie się samochodu na zakrętach i nie tylko.

Jeep Grand Cherokee III WK (2005-2010)

Trzecia generacja niezwykle cenionego już Jeepa Grand Cherokee pokazała się światu w 2004 roku podczas New York International Auto Show. Produkcja ruszyła już rok póżniej, a samochód ochrzczono symbolem fabrycznym „WK”. Na rynek europejski wypuszczono model o oznaczeniu WH. Nowy Cherokee z typowej terenówki stał się bardziej drogowy.

Samochód urósł w każdą stronę, co przeniosło się na większą przestrzeń oraz funkcjonalność w środku auta. Zaoferowane materiały oraz części w Jeep Grand Cherokee WK były jeszcze lepsze jakości niż u poprzednika. Modernizacji uległy przednie reflektory, natomiast stylistyka nadwozia z dość kanciastej stała się bardziej opływowa i dynamiczna.

Zrezygnowano z dotychczas stosowanego zawieszenia na rzecz niezależnego rozwiązania z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi z przodu samochodu. Z tyłu pozostano przy sztywnym moście. Zastąpiono również klasyczną przekładnię kierowniczą typu śruba-nakrętka przekładnią listwową o zmiennym przełożeniu. Miało to poprawić mankament w tym zakresie znane z poprzedniej generacji Jeepa.

Pod maską modelu WK królowały jednostki benzynowe o pojemnościach od 3.7 do 6.1 litra, które generowały moc w przedziale od 210 do 425 KM. Rodzynkiem w tej rodzinie był silnik wysokoprężny 3.0 CRD V6 o mocy 218 KM. Dostępna była w Jeepie WK wyłącznie 5-biegowa przekładnia automatyczna.   

Ciekawy egzemplarzem w gamie III-generacji Grand Cherokee była wersja SRT8. Samochód w tej specyfikacji to typowy sportowiec pozbawiony w większości właściwości sportowych z charakterystycznym body-kitem, 20-calowymi felgami oraz obniżonym zawieszeniem. Model SRT8 to odpowiedź amerykanów na Porsche Cayenne, Mercedesa ML AMG czy też BMW X5 M. Pod maskę SRT8 wsadzono potężny silnik HEMI V8 o pojemności 6.1 l i mocy 426 KM.

Jeep Grand Cherokee IV WK2 (od 2010 roku)

Grand Cherokee WK2 to już najnowsza odsłona kultowego amerykańskiego indianina, która została zaprezentowana w Nowym Jorku w 2009 roku. W 2013 roku samochód przeszedł face lifting, podczas którego zmieniono m.in. przedni pas ze światłami do jazdy dziennej oraz zderzak. We wnętrzu wymieniono kierownicę oraz drążek zmiany biegów, przeprojektowano panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją, a także zastosowano cyfrową tablicę zegarów.

Producent zaproponował 7 wersji wyposażenia samochodu (Laredo, Laredo X, Limited, S-Limited, Overland, Overland Summit oraz SRT8). Po maską znalazły się trzy jednostki benzynowe: 3,6 l V6 o mocy 290 KM, 5.7 V8 o mocy 360 KM oraz 6.4 V8 o mocy 470 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki 3.0 CRD V6 o mocy 190 oraz 243 KM.

Jeep Grand Cherokee WK2 to mocna konkurencja dla m.in. Porsche Cayenne, Audi Q7, Infiniti FX czy też Volvo XC90.

Powiązane

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze