
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Mercedes-Benz CLK to sportowe i zarazem luksusowe coupe zaliczane do segmentu G. Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1997 roku i do 2010 roku, a więc do końca produkcji, powstały dwie generacje CLK klasy. Nazwa samochodu to skrót od niemieckiego zwrotu „Coupe Leicht Kurz”, czyli „Coupe Lekkie Krótkie”. Serię CLK zastąpiono w 2009 roku Mercedesem klasy E, oferowanym zarówno jako coupe, jak i cabrio.
Druga generacja Mercedesa CLK pojawiła się po raz pierwszy w 2002 roku. Model otrzymał oznaczenie C209 dla wersji coupe, natomiast kabriolet nosił kod fabryczny A209. Seria CLK została zbudowana w oparciu o mniejszy model klasy C (W203). CLK II stał się dłuższy od swojego poprzednika o 71 mm, a także szerszy o 18 mm i wyższy o 42 mm. Powiększono także rozstaw osi do poziomu 2715 mm. Wszystkie te modyfikacje gabarytowe sprawiły, że Mercedes oferował o wiele więcej miejsca, szczególnie na tylnych miejscach samochodu.
Tak, jak w przypadku większości samochodów niemieckiego koncernu, również w klasie CLK nie można było narzekać na wyposażenie, nawet w najtańszych wersjach modelu C209. Równie bogato prezentowała się lista dodatkowych opcji wyposażenia, dzięki której samochód mógł zostać skonfigurowany nawet dla najbardziej wymagających kierowców. Dostępne były m.in. inteligentny tempomat Distronic, system bezkluczykowy Keyless-Go, reflektory biksenonowe czy też głosowa obsługa radia i telefonu (system Linguatronic).
Równie imponująca przedstawiał się oferta dostępnych jednostek napędowych, w której przeważały silniki benzynowe o pojemności 1.8 R4 (163 KM, 170 KM, 184 KM), 2.6 V6 (170 KM), 3.0 V6 (231 KM), 3.2 V6 (218 KM), 3.5 V6 (272 KM), 5.0 V8 (305 KM), 5.5 V8 (388 KM), 5.4 V8 AMG (366 KM, 582 KM) oraz 6.2 AMG (481 KM). Przygotowano także 3 jednostki wysokoprężne o pojemności 2.1 CDI (150 KM), 2.7 CDI (170 KM) oraz 3.0 V6 CDI (224 KM). W zależności od wersji napęd był obsługiwany przez 6-biegową skrzynię manualną lub 5- i 7-stopniową przekładnię automatyczną.
Tylnonapędowy CLK C209 to nadal obiekt pożądania wielu dzisiejszych kierowców. Jakość wykonania, bogactwo wyposażenia i osiągi sprawiają, że seria CLK cieszy się dużym uznaniem na rynku motoryzacyjnym
Zalety:
Wady: