
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Mitsubishi Lancer to samochód osobowy klasy kompaktowej z segmentu C produkowany przez koncern japoński Mitsubishi Motors od 1973. W 2016 roku zakończono produkcję ostatniej, ósmej generacji Lancera.
Mitsubishi Lancer VII miał swoją premierą na światowym rynku w 2000 roku. Jednak w Europie zadebiutował dopiero trzy lata później podczas salonu motoryzacyjnego Frankfurt Motor Show. Siódma generacja Lancera zastąpiła w ofercie japońskiego producenta ceniony i dość popularny model Carisma, który był zresztą dla niego bazą pod względem płyty podłogowej, rozwiązań technicznych oraz części do Mitsubishi Lancer VII. W Japonii samochód był sprzedawany pod nazwą Lancer Cedia. Co ważne, wersja europejska różniła się nieco od tej sprzedawanej w Kraju Kwitnącej Wiśni. W USA ten model był oferowany już jako Mitsubishi, a nie jak wcześniej po marką Plymouth. Największym konkurentem wersji RailliArt Lancera było Subaru Impreza. W Japonii i USA Lancera sprzedawano z różnorodnie wyglądającymi przodami.
W 2004 roku Lancera VII poddano sporadycznej modernizacji, w wyniku której przód samochodu otrzymał charakterystyczny dla Mitsubishi „diamond cut nose”, upodabniając się tym samym do swoich znanych braci, czyli m.in. modelu Galant i Pajero.
Siódma generacja Mitsubishi Lancera to kontynuacja koncepcji poprzedników. Był to kompaktowy sedan o przeciętnych walorach użytkowych oraz osiągach, ale nietuzinkowej stylistyce. Był dostępny jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.
Konstrukcja samochodu to kwintesencja japońskiej myśli stylistycznej. Proste i sprawdzone rozwiązania, najnowsze technologie oraz bardzo dobrej jakości części Mitsubishi Lancer to cechy charakterystyczne dla japońskiej marki. Podwozie samochodu zawieszono na kolumnach MacPhersona z przodu oraz osi wielowahaczowej z tyłu, natomiast układ kierownicy otrzymał wspomaganie elektryczne.
Największą zaletą Lancera była jego niezawodność. Szczególnie odporne na uszkodzenia było zawieszenie zbudowane z naprawdę solidnych auto części oraz jednostki napędowe. Piętą achillesową tego auta była stosunkowo słaba odporność na korozję.
Niestety, w Polsce w ofercie producenta Lancer oficjalnie nie figurował. Dostępne było jedynie bliźniacze Mitsubishi Carisma. Większość Lancerów VII-generacji jeżdżących wówczas i obecnie po polskich drogach pochodzi głównie z importu z Niemiec. Tak samo jak w przypadku Lancera VI w handlu pojawiły się także drogowe odpowiedniki rajdowych wersji, zwane Evolution.
Zapraszamy do iParts.pl po wysokiej jakości części samochodowe, w tym również oryginalne części Mitsubishi Lancer 7 generacji!