Astrę chyba każdy zna lub choć raz w życiu widział. Klasyczny kompaktowy samochód osobowy to, tak naprawdę, amerykańska konstrukcja i produkcja General Motors sprzedawana jedynie pod szyldem niemieckiego Opla. Nazwę auta wymyślono w firmie Vauxhall, która produkowała pod tą samą etykietą modele Opla Kadetta D i E.
Pierwsza Astra, opatrzona symbolem F, pojawiła się po raz pierwszy w 1991 roku w ramach salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Przy tym projekcie pracowała aż 8 tys. inżynierów i projektantów. W początkowej fazie produkcji Opel Astra był oferowany wyłącznie w wersji hatchback oraz kombi. Dopiero w 1992 roku pojawiła się wersja sedan, a rok później przedstawiono nadwozie typu cabrio, posiadające brezentowy dach.
Jak na ówczesne czasy, nadwozie Opla Astry F prezentowało się nadzwyczaj nowocześnie. We wnętrzu samochodu zrobiło się o wiele przestronniej niż było to u poprzednika, czyli Opla Kadetta. Deska rozdzielcza samochodu była dość nowoczesna, natomiast zastosowane materiały oraz części do Opla były naprawdę, jak na tamte możliwości, niezłej jakości. Dla Astry F Classic producent przygotował 5 wersji wyposażenia. W standardzie kierowca otrzymywał m.in. dwie poduszki powietrzne, immobilizer czy też katalizator. W bogatszych wersjach instalowano np. wspomaganie kierownicy, ABS, centralny zamek, obrotomierz czy też regulowany na wysokość fotel kierowcy.
Gama silnikowa Astry F była bardzo bogata. W zależności od wersji oferowano jednostki benzynowe o pojemności od 1.4 do 2.0 l i mocy od 60 do 150 KM. W ofercie jednostek wysokoprężnych znalazły się przede wszystkim silniki D i TD o pojemności 1.7 l i mocy od 57 do 82 KM. Przedni napęd Astry obsługiwała 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub 5- i 6-biegowa skrzynia manualna.
Największym mankamentem Opla Astry F była kiepska ochrona antykorozyjna. Wiedzą o tym na pewno właściciele nie tylko Astry, ale i innych modeli Opla. Ponadto problemy pojawiały się również w przypadku szybko zużywającego się zawieszenia. Mocną stroną Astry były na pewno wytrzymałe jednostki napędowe, przestronne wnętrze, a co za tym idzie także dobry komfort podróżowania.
W 1998 roku koncern Opla zdecydował się zakończyć produkcję Astry w Niemczech. Linię montażową tego samochodu przeniesiono do Polski, gdzie Astra F Classic była składana do 2002 roku.