Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Opel VECTRA

Części zamienne do Opla Vectra

Opel Vectra to samochód klasy średniej (segment D) produkowany przez koncern General Motors do 2008 roku. Debiut Vectry miał miejsce w 1988 roku. Opel Vectra jest następcą modelu Ascona C, natomiast samą Vectrę w 2008 roku zastąpił Opel Insignia.

Opel Vectra to jeden z najważniejszych i najpopularniejszych modeli wyprodukowanych przez niemiecką markę Opel. Konstrukcja Vectry odniosła spektakularny sukces rynkowy. Model ten sprzedał się w ilości 6,5 miliona egzemplarzy. W latach 1990-1992 oraz 1996-1998 Opel Vectra był najchętniej kupowanym samochodem klasy średniej w Europie. Poza granicami Starego Kontynentu Vectra była oferowana pod szyldem marki Vauxhall (Wielka Brytania), Holden (Australia) oraz Chevrolet (Brazylia). Przez 20 lat produkcji powstały trzy generacje Vectry, z których każda zdobyła uznanie wśród kierowców.

Opel Vectra A (1988-1995)

Przygotowanie projektu nowego modelu samochodu powierzono szefowi biura projektowego Opla, Waynowi Cherry. Finalna wersja nowej Vectry pojawiła się w 1988 roku. Zaproponowano dwie wersje nadwozia – czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowy liftback. Konstrukcja została oparta o płytę podłogową GM2900, tą samą, na której został zbudowany Opel Calibra, Saab 900 II, 9-3 oraz 9-5.

Cztery lata po debiucie Vectry na rynku przeprowadzono drobny face lifting auta. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, a także zamontowano nowe tylne lampy oraz zderzaki. Zwiększono również bezpieczeństwo instalując system ABS oraz wspomaganie kierownicy.

Opel Vectra A otrzymał rzędowe silniki benzynowe o pojemności 1.6, 1.8 oraz 2.0 litra. Z czasem powiększono gamę jednostek napędowych o nowy silnik 2.5 V6, który był dostępny w trzech wersjach – SOHC 8v, DOHC 16v oraz Turbo. Nie zapomniano również o miłośnikach jednostek wysokoprężnych. Dla nich przygotowano silniki 1.7 D oraz 1.7 TD. Jednostki napędowe w Oplu zostały poprzecznie umieszczone w przedniej części samochodu.

Dzięki dobremu projektowi, najnowszym rozwiązaniom technicznym dostępnych w tamtym okresie, a także zainstalowaniu wysokiej jakości części Opel Vectra to udana i atrakcyjna pod względem wizualnym konstrukcja, zapewniająca duże bezpieczeństwo oraz bardzo dobre właściwości jezdne.

Opel Vectra B (1995-2002)

Druga generacja Opla Vectry pojawiła się w 1994 roku. Samochód został zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co poprzednia wersja (GM2900). Vectra B była oferowana w wersji sedan oraz liftback, a od 1996 roku również w wersji kombi.

Podobnie, jak w poprzedniej generacji, nowa Vectra w kilka lat po wejściu do produkcji została poddana niewielkim kosmetycznym zabiegom upiększającym (1999 rok). Po raz kolejny zmieniona została atrapa chłodnicy, zamontowano nowe zderzaki, a także przednie oraz tylne reflektory. Kabina pasażerska otrzymała nowe fotele z zagłówkami oraz z systemem ochrony kręgów szyjnych kierowcy i pasażera. Takie rozwiązania zapewniły nowej generacji Opla 3 gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów i części Opel Vectra B zyskał nową świeżość i wyższy standard wykończenia.

Vectra II-generacji otrzymała również nowe jednostki napędowe. Były to silniki benzynowe 1.8 16V o mocy 125 KM oraz 2.2 o mocy 147 KM, a także jednostka wysokoprężna 2.2 TDI o mocy 125 KM.

Opel Vectra II-generacji był bardzo chętnie tuningowany przez koncern General Motors. Jedną z takich zmodernizowanych wersji przygotowała firma Irmscher, która przygotowała Vectrę B w wersji i500. Na bazie tego modelu powstawały inne sportowe odmiany Vectry, które były sygnowane marką Vauxhall (Super Touring, GSi).

Opel Vectra C (2002-2008)

Trzecia już generacja Opla Vectry pokazana została szerszemu gremium w 2002 roku podczas targów motoryzacyjnych odbywających się we Frankfurcie.

Nowa Vectra została oparta na zupełnie nowej płycie podłogowej GM Epsilon I, na której zbudowano m.in. Fiata Croma, Cadillaca BLS czy też Saaba 9-3 II. Praktycznie wszystkie elementy i części Opel Vectra C zaprojektowano od podstaw. Inżynierom udało się uzyskać m.in. o 83 proc. większą sztywność nadwozia, natomiast tylne zawieszenie zostało oparte na czterowahaczowych rozwiązaniach.

Początkowo Vectrę III-generacji sprzedawano wyłącznie w wersji 4-drzwiowej. Od 2002 roku wprowadzono również 5-drzwiową usportowioną odmianę liftback, która nosiła nazwę GTS. W 2003 roku zadebiutowała wersja kombi Station Wagon.

W pierwszych latach produkcji Vectrę 3 oferowano z silnikami: Z16XE 1.6 16V o mocy 100 KM (nie dla GTS), Z18XE 1.8 16V o mocy 122 KM, Z22SE 2.2 16V 147, Y20DT 2.0 DTI 16V o mocy 100 KM (nie dla GTS), Y22DTR 2.2 DTI 16V 125 oraz Z32SE 3.2 V6 24V o mocy 211 KM. Później pojawił się m.in. turbodiesel Common Rail Y30DT 3.0 DTI o mocy 177 KM, a także Z20NET 2.0 TURBO o mocy 175 KM.

W 2005 roku zaprezentowana została usportowiona wersja samochodu OPC (Opel Performance Center), która posiadała 24-zaworowy motor benzynowy 2.8 o mocy 255 KM, którą później zwiększono do poziomu 280 KM.

Koniec ery Opla Vectry nastąpił w 2008 roku, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych w Londynie zaprezentowano następczynie Vectry, a mianowicie Insignię.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze