
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Peugeot 208 zaliczany jest do samochodów osobowych klasy aut miejskich (segment B) i jest bezpośrednim kontynuatorem długich tradycji motoryzacyjnych swoich sławnych poprzedników, a więc modelów 205, 206 oraz 207. Zanim 208-ka pojawiła się na rynku, zaprezentowano wraz z początkiem 2012 roku model koncepcyjny GTi Concept, który stał się pierwowzorem dla późniejszego samochodu seryjnego. Oba samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej – PSA PF1 Platform, a głównym projektantem Peugeot 208 została kobieta, Anna Costamagna.
Początkowo Peugeot 208 był oferowany z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży drugiej generacji tego modelu, 208-ka była dostępna wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Pojawiła się również wersja 208 CC, a więc wersji auta z elektrycznie składanym hardtopem. Była to propozycja dla bardziej wymagających kierowców, która wyróżniała się dodatkowo bogatszym wyposażeniem multimedialnym oraz zastosowaniem m.in. automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
Wnętrze Peugeot 208 zostało zaprojektowane w nowoczesny, a w przypadku niektórych elementów wręcz w ekstrawagancki sposób. Mowa tu przede wszystkim o desce rozdzielczej oraz o zamontowanych na jej szczycie przed kierownicą tablicę zegarów. Mimo tego, że model 208 jest nieco krótszy od swojego poprzednika o 7 cm, to, paradoksalnie, oferuje więcej miejsca w środku. Jest to szczególnie odczuwalne w przypadku tylnej kanapy, gdzie przestrzeń w okolicy kolan pasażerów zwiększyła się o 5 cm. Zwiększyła się również pojemność bagażnika o 15 l, która wynosiła 285 l objętości. Nie dotyczyło to oczywiście wersji CC, w której po złożeniu dachu, przestrzeń bagażnika drastycznie się kurczyła.
Peugeot 208 oferował dość bogate wyposażenie, jak na tą klasę samochodów. Standardowo dostępne były m.in. systemy ABS, ESP, ASR, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także kurtyny powietrzne i tempomat. W bogatszych wersjach kierowca otrzymywał również klimatyzację, dobry zestaw audio, 7-calowy ekran dotykowy, sportowe siedzenia czy też 16-calowe aluminiowe felgi.
Najnowsza wersja Peugeota 208, produkowana od 2019 roku, jest dostępna z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 75 KM, 102 KM oraz 130 KM, a także z jednostką wysokoprężną 1.5 BlueHDi o mocy 102 KM. Przednionapędowy Peugeot jest obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 8-stopniową przekładnię automatyczną.
Peugeot 208 to popularny samochód, skutecznie przyciągający uwagę kierowców. Model wypełnił nisze rynkową, stając się mocnym graczem rynkowym w rywalizacji z europejską konkurencją.
Zalety:
Wady: