
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Samochód osobowy klasy kompaktowej, przynależący do segmentu C. To pierwszy samochód nowej generacji Peugeotów nazywanych według symbolu X08. Zaprezentowany w 2007 roku na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Produkcja pierwszej generacji 308-ki przypada na lata 2007-2013. Projekt wpadł w ręce Stephana Peureuxa, który stylistyką postanowił nawiązać do poprzednika, modelu 307. Początkowo w ofercie francuskiej marki model 308 pojawił się w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Później paletę Peugeota 308 poszerzono o wersję kombi i coupĂ©-cabriolet. Wygląd początkowo zszokował zagorzałych użytkowników Peugeota. Autorzy stylistyki zewnętrznej mieli sporo odwagi. Karoseria o muskularnej bryle i głębokich przetłoczeniach odbiegała od łagodnych kształtów typowych dla poprzednich modeli. Detale także nie były tak subtelne, jak dawniej. Model 308 szybko zyskał jednak spore grono fanów, a szokujący wygląd stał się po prostu symbolem nowoczesności. Zespół designerski odpowiadający za wnętrze spisał się bardzo dobrze. Zastosowano klasyczne rozwiązania, co ułatwiło odczyty z zegarów, a kierowca chcąc skorzystać z żądanych funkcji nie musiał się wiele trudzić – wszystko czytelne i oczywiste. Fotele są perfekcyjnie wyprofilowane i gwarantują najwyższy komfort jazdy. Wykończenie również zasługuje na kilka słów pochwały – dobrej jakości tworzywa, które zostały bardzo dokładnie do siebie dopasowane. 308-ka może poszczycić się niebagatelną ilością miejsca i wysoką funkcjonalnością. Wersja hatchback jest bardzo przestronna i posiada bardzo pojemny bagażnik. Z kolei kombi, to prawdziwe monstrum, które gwarantuje naprawdę sporą ilość miejsca; co więcej w obszernym bagażniku zdołano nawet umieścić dwa dodatkowe foteliki. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Zespół Peugeota spisał się na medal. Od powyżej wspomnianych wersji odstaje jedynie coupĂ©-cabriolet, w którym tylna kanapa przez wielu uznawana jest za zbyt ciasną, choć jest to jedyny mankament tej wersji. 308-ka wspaniale pochłania nierówności, dzięki czemu nawet jazda po naszych dziurawych drogach obejdzie się bez bólu kręgosłupa. Dobra amortyzacja idzie w parze z równie bezpiecznym prowadzeniem, a wszystko to dzięki dobrze spisującemu się układowi kierowniczemu pojazdu.
Druga, obecnie oferowana generacja modelu 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Stylistykę samochodu oparto na modelach 508 i 208. Wnętrze pojazdu także nawiązuje do obu poprzedników, choć designerzy uciekli w bardziej nowatorską stronę. Innowacyjnym rozwiązaniem okazała się rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł – radiem czy klimatyzacją steruje się od teraz za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9.7 cala. Dla wielu okazało się to kolejnym krokiem w przyszłość, a dla przedstawicieli marki to znak by zastanowić się nad wersją o wiele bardziej futurystyczną. Ulepszona 308-ka otrzymała także najnowszą, modułową płytę podłogową PSA EMP2. Peugeot 308 zdobył tytuł Car of the Year 2014.
Zalety:
Wady:
Posiadamy także ofertę do innych modeli Peugeota 308. Sprawdź części do Peugeot 308.