
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Druga generacja Renault Scenic, auta zaliczanego do kompaktowych minivanów (segment K), zadebiutowała na rynku w 2003 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Samochód produkowany do 2009 roku powstał na płycie podłogowej pochodzącej od modelu Megane. W porównaniu do poprzedniej wersji Renault Scenic II-generacji stał się samochodem całkowicie autonomicznym od bazowego modelu Megane. Scenic II był dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowy minivan.
Renault Scenic II stał się szerszy w porównaniu w pierwszą generacją modelu, co pozwoliło uzyskać jeszcze większą przestrzeń wewnątrz samochodu. Kokpit Scenica był podobny stylistycznie do rozwiązań zastosowanych w Renault Megane 2. Cechą charakterystyczną Scenica II była nietypowa konstrukcja przedniej wycieraczki, która zapewniała jeszcze większą przestrzeń czyszczenia szyby. Podobne rozwiązanie zamontowano m.in. w Nissanie Almera Tino czy też w pierwszej wersji Forda C-MAX.
W 2004 roku wprowadzono po raz pierwszy do sprzedaży 7-miejscową odmianę Renault pod nazwą Grand Scenic, natomiast w 2007 roku pojawiła się również uterenowiona wersja samochodu Scenic Conquest, która była następczynią modelu Scenic RX 4. Renault Scenic II-generacji był samochodem bezpiecznym. W testach zderzeniowych Euro NCAP samochód uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek, stając się tym samym liderem pod względem bezpieczeństwa w swojej klasie.
Renault Scenic II był dostępny w wielu wariantach silnikowych. W gamie jednostek benzynowych znalazły się 16-zaworowe silniki o pojemności od 1.4 do 2.0 litra i mocy od 98 do 163 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych producent dostarczył całą gamę silników 1.5 dCi o mocy od 80 do 106 KM, a także jednostkę 1.9 dCi o mocy 130 KM oraz silnik 2.0 dCi, który generował moc 150 KM. Przedni napęd Scenica II obsługiwany był przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 4- i 6-stopniową przekładnię automatyczną.
Renault Scenic II był jednym z najlepiej sprzedających się wówczas minivanów w Europie. Na plus samochodu można zaliczyć m.in. funkcjonalną i bezpieczną kabinę auta, bogate wyposażenie oraz bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Minusem Scenica były częste problemy z turbosprężarkami, awarie zaworu ERG oraz wału korbowego, a także mało precyzyjny układ kierowniczy, wycieki z przekładni kierowniczej oraz usterki klimatyzacji.