
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Renault Thalia to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej, a więc segmentu B. Model Thalia produkowany był w latach 2001-2012 jako następca Renault serii 7. Thalia to tak naprawdę bliska kuzynka modelu Clio, czego przejawem była na pewno pierwsza generacja Renault Thalia. Mimo kilku stylistycznych i technicznych wpadek model Thalia okazał się rynkowym sukcesem. Samochód sprzedał się w ilości blisko jednego miliona egzemplarzy. Renault sprzedawało swój samochód pod różnymi nazwami. Miedzy innymi w Turcji, Rumunii oraz Bułgarii było to Clio Symbol, a w Ameryce Południowej Clio Sedan.
Pierwsza generacja Renault Thalia została po raz pierwszy zaprezentowana w 1999 roku. Pomimo tego, że auto zbudowano na płycie podłogowej małego hatchbacka, to Thalia oferowała dość sporo miejsca w kokpicie, szczególnie na przednich siedzeniach. Na tylnej kanapie już nie było tak kolorowo. Na uwagę zasługuje bagażnik Renault, który oferuje przestrzeń o pojemności 510 litrów, co w przypadku samochodu zbudowanego na bazie hatchbacka było rewelacyjnym wynikiem.
Renault zaproponowało dla modelu Thalia pierwszej generacji jedynie 4 silniki – benzynowe 1.4 8V 75 KM, 1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 107 KM oraz jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi generującą moc 65 KM. Najmniej awaryjnym silnikiem z całej oferty francuskiego koncernu okazała się jednostka 1.4 8V o mocy 75 KM. Kupując Thalię warto wybierać więc auta z silnikami benzynowymi, w których mogą się zdarzyć jedynie niewielkie i mało kosztowne usterki. Dużo problemów może przysporzyć natomiast silnik wysokoprężny, którego naprawa pochłonie nie tylko dużo czasu, ale i sporo pieniędzy.
Renault Thalia I, jako 4-drzwiowy sedan, oferowało trzy podstawowe wersje wyposażenia – Authentique, Expression oraz Dynamique. Thalia, już w wersji podstawowej, oferowała całkiem bogate wyposażenie z dużym naciskiem na bezpieczeństwo, w tym m.in. przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy też regulację wysokości kierownicy. W bogatszych wersjach dorzucono również np. elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczną regulację lusterek i szyb, reflektory przeciwmgłowe, system ABS, centralny zamek oraz wyświetlacz centralny.
Choć Renault Thalia I nie należy do najbardziej urodziwych samochodów w historii, to rekompensuje ono wszystko kierowcy swoim funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Również cena zakupu auta nie była zbyt wygórowana. To po prostu samochód dla ludzi praktycznych o niezbyt zasobnym portfelu.
Zalety:
Wady: