Renault TRAFIC to świetne połączenie komfortu z praktycznością. Jednak samochód ten nigdy nie zdobył większej popularności. Dlaczego? Przyczyna leży najprawdopodobniej w jego nietypowej konstrukcji i stylistyce. Ponadto TRAFIC uważany był za dość awaryjny. Mimo to w Polsce ten model Renault zbiera nadal dość pozytywne opinie i jest polecany szczególnie przez osoby prowadzące własne firmy.
TRAFIC dostępny jest w kilku wersjach. Można wybrać mieszczącą zaledwie 3 osoby wersję o dużej przestrzeni bagażowej lub zrezygnować z przewozu ładunków i zwiększyć ilość miejsc dla pasażerów do 9.
Po długoletniej przerwie w 2001 roku do sprzedaży trafiła kolejna, całkowicie nowa wersja TRAFICA przygotowana przez Renault wraz z Nissanem i Oplem. Od tego momentu samochód zajął w końcu miejsce w klasie średniej wielkości pojazdów dostawczych, na które z pewnością zasługiwał.
W Renault TRAFIC najczęściej pojawiają się problemy z rozrządem oraz zaworem EGR. Nie są mu również obce problemy ze szczelnością układu AdBlue. Często krytykowane przez kierowców są modele z automatyczną skrzynią biegów (podczas zmiany biegów dochodzi do mocnego hamowania samą skrzynią).
TRAFIC to produkowany od 1981 roku średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie francuskiej marki zastąpił model Estafette. Pierwszy TRAFIC nawiązywał stylistycznie do większego modelu MASTER. Konstrukcyjnie jednak był bliźniakiem Opla Arena. W 2001 roku pojawiła się druga odsłona TRAFICA, która otrzymała tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Trzecia generacja francuskiego dostawczaka zadebiutowała w 2015 roku. Renault TRAFIC oferowany jest w wariancie normalnym oraz przedłużonym, a także w dwóch wersjach wysokości nadwozia.
Renault TRAFIC I przypomina pod niektórymi względami stylistycznymi ówczesną wersję Renault MASTER. Samochód był budowany przez niezależną firmę nadwoziową Chausson. TRAFIC I oferowano w wersji z pojedynczymi i skrzydłowymi drzwiami. Dostępny był także w wersji skrzyniowej i jako podwozie pod zabudowę (z pojedynczą kabiną). Pojawiła się również wersja 4x4. W sumie w latach 1981 - 2001 sprzedano około 930 tys. egzemplarzy Renault TRAFIC pierwszej generacji.
Drugą generację TRAFICA skrócono i zmniejszono, przez co zyskał wyglądem na atrakcyjności. Z przodu samochodu mogły usiąść 3 osoby. Wersje osobowe oferowały od 5 do 9 miejsc siedzących. W 2006 roku pojawiły się także dwie odmiany skrzyniowe (z wysoką i niską podłogą, wyłącznie z pojedynczą kabiną), a także popularna we Francji wersja z kabiną na ramie (plancher cabine), która była idealna do budowy pojazdów kempingowych, karetek pogotowia, sklepów obwoźnych, a także nadwozi chłodniczych.
Renault TRAFIC III to zupełnie nowa konstrukcja niemająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami. Pojazd dostępny w dwóch konfiguracjach rozstawu osi (krótkiej i długiej) oraz w dwóch wariantach wysokości nadwozia. Uwzględniając różne wersje napędowe i możliwości przewożenia ładunków samochód trafił do sprzedaży w 270. możliwych konfiguracjach. W 2019 roku Renault TRAFIC przeszedł face lifting, a w 2021 roku poddano go drugiej modernizacji.
Wersja Renault TRAFIC |
Dostępne części |
Charakterystyka |
Renault TRAFIC I (1980–2000) |
Rozrząd |
Rozrząd odpowiada za prawidłową synchronizację wału korbowego z wałkiem rozrządu, a także dba o to, aby zawory znajdujące się w silniku otwierały się i zamykały w odpowiednich momentach. Nawet najmniejsza nieścisłość w działaniu tego mechanizmu będzie odczuwalna w całej pracy jednostki napędowej. Rozrząd stale pracuje przy wysokim obciążeniu, co odbija się na zużyciu elementów. Wyeksploatowane części rozrządu może poważnie uszkodzić silnik, przez co koszty naprawy będą naprawdę wysokie. |
Renault TRAFIC II (2001–2014) |
Układ AdBlue |
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5 proc. Jego skład to w 32,5 proc. mocznik i w 67,5 proc. woda demineralizowana. AdBlue to płyn oczyszczający spaliny, który nie jest dodatkiem do paliwa, a płynem mieszającym się ze spalinami. AdBlue przechowywany jest w osobnym zbiorniku, zwykle zabezpieczonym niebieską nakrętką (obok wlewu paliwa, w bagażniku, pod maską). |
Renault TRAFIC III (od 2014) |
Olej przekładniowy |
Olej przekładniowy to specjalny rodzaj smaru, który stosuje się w skrzyniach biegów i innych komponentach przekładniowych samochodu. Jego podstawowym zadaniem jest zmniejszenie tarcia i zużycia elementów skrzyni biegów, zapewniając płynne i skuteczne działanie układu przekładniowego. W skrzyniach manualnych olej zapewnia smarowanie, chłodzenie i ochronę elementów przed korozją. W skrzyniach automatycznych płyn przekładniowy spełnia również rolę medium hydraulicznego, które jest niezbędne do działania układu sterowania skrzynią biegów. |
Jak szybko możesz wyszukać części do Renault TRAFIC, aby zyskać pewność, że będą one pasowały do Twojego samochodu? Sklep iParts.pl posiada precyzyjną i szybką wyszukiwarkę pojazdów. Wyszukując swoje auto i wchodząc w interesującą Cię kategorie produktów, natychmiast uzyskasz pełną listę części pasujących do Twojego samochodu.
Aby znaleźć odpowiednie części do Renault TRAFIC poprzez naszą wyszukiwarkę, musisz znać:
Wszelkie informacji na temat swojego samochodu znajdziesz w jego dokumentacji, czyli m.in. w dowodzie rejestracyjnym czy instrukcji obsługi pojazdu.
Zanim zdecydujesz się na konkretne części do Renault TRAFIC, warto, abyś sprawdził wcześniej:
Sklep iParts.pl to szeroka oferta produktowa, najniższe ceny rynkowe, fachowe doradztwo techniczne, sprawna obsługa i szybka realizacja zamówienia. Sprawdź!