
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Seat Altea to typowy przedstawiciel aut rodzinnych, zaliczany do klasy minivanów (segment K). Produkcja hiszpańskiej Altei rozpoczęła się w2004 roku i trwała nieprzerwanie do 2015 roku. Oczywiście, głównym nadzorcą wszelkich prac związanych z tym modelem był niemiecki koncern Volkswagena, który przejął markę Seat. Projektantem rodzinnego minivana został nadworny designer VW, Walter de’Silva. Seat Altea stał się laureatem wielu prestiżowych nagród branży motoryzacyjnej, w tym m.in.: The World’s Most Beautiful Automobile 2004 (Włochy), Best Concept Car in 2003, Auto Trophy 2004 i 2005 (niemiecki magazyn Autozeitung) czy też Towncar of the Year (Caravan Club i What Car?).
Seat Altea został zbudowany na płycie podłogowej PQ35, którą współdzielił m.in. z Audi A3, Seatem Leon czy też VW Golfem V-generacji. Pod względem stylistycznym Altea stała się pierwowzorem dla drugiej generacji Seata Leona, który pojawił się na rynku w 2005 roku. Jakby nie patrzeć, Seat Altea był w tamtym czasie jednym z dynamiczniej prezentujących się aut rodzinnych na rynku, które oferowało nie tylko funkcjonalność, ale również dużą frajdę z jazdy.
Samochód, jak na auto rodzinne przystało, oferował sporo przestrzeni w środku. Podróżowanie nawet w 5 dorosłych osób nie stanowiło żadnego problemu. Użyte przez producenta materiały wykończeniowe oraz części w Seat Altea były dobrej jakości, choć mogłyby być jeszcze lepsze. Wszystko było w miarę odpowiednio spasowane i zapewniało wygodną podróż nawet na długich dystansach. Producent zaproponował 6 wersji wyposażenia samochodu (Reference, Sport, Stylance, Sport-up, Copa, FR). Standardowe wyposażenie Altei obejmowało m.in. 6 poduszek powietrznych oraz system ABS z TCS. Opcjonalnie auto można było doposażyć np., w światła przeciwmgłowe, wielofunkcyjną kierownicę, złącze USB, automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną czy też skórzaną tapicerkę.
Pod maskę Seata Altei wprowadzono silniki benzynowe TSI i FSI o pojemności od 1.4 do 2.0 litra i mocy od 102 do 200 KM. Dostępne były również 3 jednostki wysokoprężne – 1.9 TDI o mocy 105 KM, 2.0 TDI PD o mocy 140 KM oraz silnik 2.0 TDI CR o mocy 170 KM. Napęd na przód lub napęd AWD Altei był przenoszony, w zależności od wersji silnikowej, za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej, 5-biegowego automatu lub 6- i 7-stopniowej przekładni DSG.
W 2006 roku Seat zaprezentował wydłużoną wersję Altei w wersji XL, a także model z podwyższonym prześwitem – Freetrack. Cechami charakterystycznymi Altei XL są dłuższe nadwozie, przeprojektowany tył samochodu oraz zmodernizowane reflektory. Altea XL jest dłuższa od podstawowej wersji auta o 190 mm. Z kolei Altea Freetrack to połączenie minivana z SUV-em. Ta wersja Seata oparta jest na konstrukcji Altei XL i charakteryzuje się nakładkami na zderzakach i błotnikach, a także 17-calowymi felgami. Samochód otrzymał również większą atrapę chłodnicy oraz dwie końcówki układu wydechowego.
W latach świetności Seata Altei, a więc od 2004 do 2015 roku, samochód konkurował na rynku m.in. Citroenem Xsara Picasso, Fiatem Multipla, Fordem C-MAX, Hondą FR-V czy też Toyotą Verso.