Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Suzuki ALTO

Części zamienne do Suzuki Alto

Model Alto japońskiego koncernu Suzuki to miejski samochodzik segmentu A, zaliczany do tzw. grupy kei-carów, czyli typowych japońskich, małych pojazdów do poruszania się w miejskich aglomeracjach. Alto było nieprzerwanie produkowane od 1979 do 2014 roku. Cztery pierwsze generacje Suzuki produkowane do 2005 roku były oferowane wyłącznie a Azji. Dopiero szósta generacja była oferowana również w Europie. Ostatnia generacja Suzuki Alto pojawiła się w 2009 roku. W Polsce samochód znany był również jako indyjska marka Maruti (Suzuki Maruti 800), która funkcjonowała na licencji japońskiego producenta.

Suzuki Alto I (1979–1984)

Suzuki Alto pierwszej generacji trafiło na rynek w 1979 roku jako 3-drzwiowy hatchback. Samochód charakteryzował się dużą trwałością, był ekonomiczny oraz doskonale sprawdzał się podczas jazdy na zatłoczonych, japońskich ulicach. Czteroosobowe Alto wyposażono w dwa silniki benzynowe o pojemności 539 cm3 i 543 cm3, które generowały moc 28 KM. Napęd Suzuki Alto był przenoszony za pomocą 2-biegowej skrzyni automatycznej lub 4-stopniowej przekładni manualnej. Samochód zyskał dość dużą popularność wśród kupujących, a jego produkcję zakończono w 1984 roku.

Suzuki Alto II (1986–1993)

Druga generacja Suzuki Alto wjechała na motoryzacyjne salony w 1986 roku. Alto II posłużyło jako baza do budowy licencyjnego modelu Maruti 800. Suzuki Alto II kontynuowało idee stylistyczną poprzedniej generacji. Nadwozie samochodu było kanciaste z ostrymi, wyraźnymi liniami. Pod maską Alto zamontowano trzycylindrową jednostkę benzynową o pojemności 796 cm3, która generowała 39 KM. Napęd samochód mógł być obsługiwany za pomocą manualnej lub automatycznej skrzyni biegów, jednak ręczna przekładnia nie posiadała synchronizacji na pierwszym biegu. W 1991 roku auto poddano face liftingowi. Na licencji Alto koreańskie Daewoo rozpoczęło produkcję modelu Tico.

Suzuki Alto III (1994–1998)

Kolejna odsłona Suzuki Alto pojawiła się w 1994 roku. Bliźniaczym modelem dla Alto była Mazda Carol. Suzuki Alto występowało również na niektórych rynkach motoryzacyjnych jako Chang’an SC7080 City Baby. Nowe Alto nabrało nieco krągłości, jednak nadal przeważały ostre, wyraziste linie nadwozia. Auto było dostępne jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Pod maską miejskiego kompaktu znalazł się trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,6 litra. Alto było klasycznym przednionapędowym samochodem, jednak pojawiały się wersje z napędem na cztery koła. W samochodzie montowano 4- i 5-biegową skrzynię manualną lub 3- i 4-stopniową przekładnię automatyczną.

Suzuki Alto IV (1998–2004)

Nowa odsłona Suzuki Alto została zaprezentowana w 1998 roku. Ta generacja samochodu była bliźniaczo podobna do Mazdy Carol oraz Mitsuoka Ray. Co ciekawe, małe Suzuki z segmentu Kei car było używane nawet przez japońską policję. Świadczy to o tym, jak dobrze to zwinne autko radziło sobie na zatłoczonych ulicach miejskich. Na niektórych rynkach światowych Alto sprzedawano było jako Chang’an SC7090 Zen.

Pod względem stylistycznym Alto stało się bardziej zaokrąglone, szczególnie z tyłu nadwozia. Nieznacznie zmieniono przód auta. Pojawił się m.in. większy, bardzo wyeksponowany grill oraz zmodyfikowane reflektory. Wnętrze samochodu prezentowało się poprawnie. Zastosowane elementy wykończeniowe oraz części Suzuki Alto były przyzwoite choć nie brakowało twardych plastików. Auto oferowało dość miejsca dla czterech osób.

Suzuki Alto sprzedawano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Pod maską samochodu montowano trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,7 litra, który mógł mieć 6 lub 12 zaworów. Jednostka napędowa współpracowała z 4- i 5-biegową skrzynią manualną lub 3- i 4-stopniową przekładnią automatyczną. Produkcję tej generacji Suzuki Alto zakończono w 2004 roku.

Suzuki Alto V (2004–2009)

Nowa generacja Suzuki Alto to już zupełnie inne auto przede wszystkim pod względem stylistycznym. Samochód pojawił się w 2004 roku jako 5-drzwiowy hatchback. Mały, japoński Kei car zyskał bardziej kubełkowe kształty. Przód samochodu otrzymał łukowate linie, a przednie reflektory zachodziły aż na maskę auta. Duża przednia szyba zapewniała niezłą widoczność. Wnętrze Alto nie przeszło żadnej spektakularnej metamorfozy nadal materiały oraz części Suzuki Alto pozostawiały wiele do życzenia, a twardy plastik był wszechobecny. Na szczęście wszystkie elementy zostały dość dobrze spasowane. Ogólnie rzecz biorąc, przebywanie w kabinie Alto nie zapewniało wizualnej rozkoszy, jednak japoński hatchback miał być przede wszystkim zwinnym i funkcjonalnym autkiem miejskim.

Nowe Alto napędzał silnik benzynowy R3 o pojemności 0.7 litra i mocy 54 KM. Przedni napęd autka był obsługiwany przez 3- i 4-biegową skrzynię automatyczną lub 5-stopniową przekładnię manualną. Bliźniaczym modelem dla Suzuki Alto był wówczas Nissan Pino. Produkcję tej generacji japońskiego Kei cara zakończono w 2009 roku.

Suzuki Alto VI (2009-2014)

Suzuki Alto VI-generacji zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas paryskich targów motoryzacyjnych w 2008 roku. Samochód sprzedawany jako 5-drzwiowy hatchback powstał we współpracy z koncernem Nissan. Alto VI zdecydowanie mogło się podobać. Nadwozie zyskało bardziej zaokrąglone, masywniejsze i dynamiczniejsze linie. Z przodu pojawiły się nowe reflektory w kształcie łezki, które zachodziły głęboko na maskę samochodu. Zmieniono również wygląd grilla oraz zderzaków auta.

Dzięki współpracy Suzuki z Nissanem, Alto miało nowego bliźniaka w postaci Nissana Pixo. Suzuki zmieniło się nie tylko z zewnątrz. W kabinie auta zrobiło się jakby przyjemniej i nowocześniej. Zastosowane materiały oraz części Suzuki Alto 6 w niczym nie przypominały tych z poprzedniej wersji. Ich jakość oraz spasowanie były na dobrym poziomie. Samochód zapewniał sporo miejsca w środku i pozwalał na komfortowe podróżowanie czterem dorosłym osobom. Małe autko miejskie oferowało maksymalnie 890 litrów pojemności bagażnika, co stanowiło niezły wynik w tej klasie samochodów.

Pod maską Suzuki Alto montowano wyłącznie jednostkę benzynową o pojemności 1.0 litra i mocy 68 KM. Jak na niewielką masę samochodu, osiągającą niecałe 800 kg, taka moc w zupełności wystarczała. Zawieszenie samochodu zostało zestrojone dość sztywno, przez co auto prowadziło się dość pewnie, jednak komfort podróżowania nie był na najwyższym poziomie. Auto oferowano z 5-biegową skrzynią manualną, która przekazywała moc na przednie koła. Na rynku japońskim dostępna jest wersja z bezstopniową skrzynią zautomatyzowaną.

Suzuki Alto VI konkurowało na rynku m.in. z Fiatem Panda, Chevroletem Spark, Oplem Agila, Toyotą Aygo czy też Citroenem C1.

Suzuki Alto VII (od 2009)

Suzuki Alto VII to mały miejski samochodzik zaliczany do segmentu A i tzw. grupy „kei-carów”. Samochód był produkowany w latach 1979-2014. Pierwsze cztery generacje Alto z lat 1979-2005 były dostępne wyłącznie w Azji. Dopiero w 2002 roku, w chwili pojawienia się szóstej generacji, samochodzik trafił również na inne rynki zbytu, w tym i europejski.

Suzuki Alto siódmej generacji to ostatnia odsłona tego autka, która zadebiutowała w 2009 roku, wypełniając lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Samochód powstał na podstawie prototypu Suzuki A-Star Concept, zaś bliźniaczym dla niego modelem był Nissan Pixo. W 2014 roku Alto na rynku europejskim i indyjskim zostało zastąpione przez Suzuki Celerio. Suzuki Alto 7 jest odpowiednikiem Suzuki Alto obecnej generacji produkowanej na rynek azjatycki. Ten model został wyposażony w mniejszy silnik 0.7 o mocy 54 KM.

Suzuki Alto 7 generacji to typowe miejskie autko z dość żwawym silnikiem. Co ciekawe, przy tak małej mocy silnika i niewielkich rozmiarach samochodzik potrafi sporo spalić. Jest dość wygodny dla dwójki pasażerów. Nie rozwija większej szybkości niż 100 km/h. Nie przysparza jednak problemów technicznych. Jedynymi kłopotliwymi mankamentami są elektryka oraz uszczelki układu napędowego.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze