Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kia Rio to południowokoreańskie autko subkompaktowe zaliczane do segmentu B. Samochód trafił do produkcji w 2000 roku jako następca modelu Avella oraz Pride. Początkowo auto oferowano w wersji kombi, później do sprzedaży trafiła także wersja sedan oraz hatchback. Do dziś wyprodukowano blisko 4 mln egzemplarzy modelu Rio. W Polsce samochód nie odniósł jakiegoś spektakularnego sukcesu komercyjnego.
Pierwsza generacja Kia Rio oficjalnie zadebiutowała w 1999 ...