Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kia Sportage to typowy przedstawiciel kompaktowych crossover-ów SUV (segment I), którego produkcję rozpoczęto w 1994 roku. Kia została zbudowana na płycie podłogowej pochodzącej od Mazdy Bongo. Koreański producent, jako pierwszy na świecie, zastosował w swoim samochodzie poduszki powietrzne, które chroniły kolana zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia Sportage, obok modelu Sorento, aspirowała do miana samochodu o właściwościach terenowych, jednak z czasem zrezygnowano z tych ambicji na rzecz ...
Powiązania: