Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Nissan Patrol to bez wątpienia flagowy model japońskiego koncernu w klasie samochodów terenowych (segment I). Historia Patrola sięga roku 1951, kiedy to koncern Nissan (wówczas Datsun) miał zbudować dla armii japońskiej wielozadaniowy samochód terenowy. W wyniku tych prac powstał Datsun 4W60. Nazwa Patrol pod szyldem Nissana pojawiła się dopiero w 1984 roku. Patrol pojawiał się również m.in. pod nazwą Ford Maverick, Ebro Patrol czy też Nissan Safari. Seria Patrol jest uważana za jedną z ...