Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo S40 I to pierwsza generacja kompaktowego sedana produkowana od 1995 roku. Wersja nadwoziowa kombi tego auta określana jest natomiast symbolem V40. Pojazd zbudowany został na tej samej płycie podłogowej, na której powstał Mitsubishi Carisma. Dzięki temu niektóre części Volvo S40 również współdzieli z tym samochodem. Pojazd dzięki swojemu zawieszeniu zapewnia wysoki komfort jazdy – z przodu zastosowano tutaj kolumny ...