Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo XC70 II to uterenowiona wersja trzeciej generacji 5-dzrwiowego kombi segmentu E – Volvo V70. Samochód produkowany jest od 2007 roku. Części Volvo XC70 II, które odróżniają pojazd od auta, na którym bazuje, to przede wszystkim plastikowe nakładki nadwozia oraz zderzaki. Uterenowiona wersja ma także większy prześwit, który pomaga w jeździe po drogach gorszej jakości. Podróżowanie w trudnych warunkach ułatwia także dostępny w niektórych wersjach napęd na ...