Obecnie każdy samochód posiada co najmniej jeden mechanizm różnicowy na pokładzie. Auta terenowe oraz sportowe mogą ich mieć nawet kilka, po jednym na każdą oś oraz centralny dyferencjał, tzw. międzyosiowy. Aby takie rozwiązanie mogło prawidłowo spełniać swoją funkcję, odpowiednie smarowanie mechanizmu różnicowego jest absolutnie niezbędne.
Najczęściej podczas pokonywania zakrętów samochodem dwa koła tej samej osi muszą pokonać ...
Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero o oznaczeniu L040 pojawiła się w 1981 roku podczas salonu samochodowego w Tokio, jednak pierwszy prototyp samochodu pojawił się już w 1973 roku. Pajero był dostępny jako 3- i 5-drzwiowy SUV. Sylwetka auta była kanciasta o wyraźnych liniach nadwozia. Wnętrze zapewniało wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób. Mitsubishi montowało w Pajero silniki wysokoprężne o pojemności od 2.3 do 2.6 litra, a także jednostki benzynowe o pojemności od 2.6 ...