Kompletna diagnoza uszczelki kolektora jest trudna bez jego zdjęcia. Jej uszkodzenie można rozpoznać jedynie przez standardowe objawy, czyli w przypadku kolektora dolotowego problemy z nierówną pracą silnika. Dla kolektora wydechowego te objawy są zupełnie inne i obejmują głośną pracę jednostki, spadek mocy lub charakterystyczne odgłosy podczas pracy zimnej jednostki. W przypadku obu kolektorów warto najpierw sprawdzić, czy nie doszło do mechanicznego uszkodzenia jednego z nich. Jeśli nie, to rośnie prawdopodobieństwo niesprawnej uszczelki kolektora.
Do czego służy uszczelka kolektora wydechowego i dolotowego?
Uszczelka kolektora dolotowego oraz wydechowego ma za zadanie uszczelnienie ich połączenia. Dzięki temu uzyskuje się znacznie cichszą pracę całej jednostki, a także zapobiega ryzyku dostania się do układu różnego rodzaju zanieczyszczeń oraz ciał obcych, które szczególnie w przypadku kolektora dolotowego mogą tworzyć bardzo duże problemy. Bez uszczelek znacznie częściej mogłoby dochodzić do uszkodzenia kolektorów, które znacznie mocniej będą eksploatowane przez wibracje pochodzące z jednostki napędowej.
Ile kosztują uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego?
Ceny zakupu nowych uszczelek kolektorów dolotowych oraz wydechowych zaczynają się już od kilkunastu złotych. Kwota zależna jest oczywiście od tego, jakiej marki jest to produkt, a także, do jakiego modelu jest on dedykowany. Ceny mogą się więc znacząco wahać i różnić w zależności od wersji silnikowej, rocznika produkcji czy producenta części. Koszt zakupu samych części nie jest w tym przypadku zbyt wysoki, a w ofercie naszego sklepu znajdą Państwo szereg produktów pochodzących od renomowanych dostawców.
Jak wymienić uszczelkę kolektora dolotowego i wydechowego?
Do wymiany uszczelek kolektorów wydechowych i dolotowych konieczne jest ich wymontowanie z pojazdu. Bez tego nie da się w pełni usunąć samej uszczelki, a co najważniejsze, przygotować powierzchni pod zamontowanie nowej części. Wyjęcie kolektora pozwala na uzyskanie lepszego dostępu, który jest istotny również podczas montowania elementu na swoim miejscu. Wymiana uszczelek kolektora jest więc dość skomplikowanym zajęciem i wymaga znacznego doświadczenia.
Gdzie znajduje się uszczelka kolektora dolotowego i wydechowego?
Uszczelki kolektorów wydechowych i dolotowych znajdują się w miejscu styku samego kolektora z blokiem silnika lub pokrywą zaworów. Dzięki zastosowaniu uszczelek możliwe jest uzyskanie trwałego i szczelnego połączenia, dzięki któremu zmniejszone jest ryzyko przedostania się do wnętrza układu lub silnika zabrudzeń oraz ciał obcych. Stosunkowo łatwo można więc znaleźć miejsce, w którym znajdują się uszczelki kolektorów dolotowych i wydechowych.