6798 produktów
Uszczelniacze wału korbowego silnika wykorzystywane są w każdym silniku samochodowym. Mają one postać metalowych, pustych w środku okręgów i są produkowane zazwyczaj z metalu oraz kompozytów. Zdarzają się również uszczelniacze wału korbowego wykonane z gumy. Uszczelki tego typu są wystawione na działanie bardzo wysokich temperatur oraz bardzo wysokiego ciśnienia. Dlatego też dobrej jakości simering wału korbowego musi charakteryzować się wysoką odpornością na tego rodzaju warunki pracy.
W standardowym silniku samochodowym znajdują się dwa lub trzy wały: jeden wał korbowy oraz jeden albo dwa wałki rozrządu. Nie są one całkowicie ukryte w obudowie silnika. Na końcu każdego z tych wałów (na zewnątrz bloku i głowicy jednostki napędowej) zamontowane są koła zębate Wały łączy się poprzez napęd rozrządu (paskowy lub łańcuchowy).
Podczas pracy w jednostce napędowej generowane jest duże ciśnienie oraz wysoka temperatura, a olej silnikowy trafia jedynie w określone miejsca silnika. Dlatego też w obszarach, w których wał korbowy wychodzi z jednostki napędowej, stosuje się uszczelniacz wału korbowego.
W momencie zużycia się uszczelniaczy wału, najczęściej dochodzi do niebezpiecznych wycieków oleju z jednostki napędowej. Przede wszystkim może dojść do przyspieszonego zużycia i zatarcia silnika ze względu na brak odpowiedniego smarowania, a także jego przegrzewania się z uwagi na malejący poziom oleju silnikowego.
Wyciek oleju z silnika powoduje również inne poważne konsekwencje. Olej silnikowy może zabrudzić pasek rozrządu i pasek wieloklinowy, doprowadzając do ich szybkiego pęknięcia. Wyciekający pod dużym ciśnieniem olej silnikowy powoduje zanieczyści także całą komorę jednostki napędowej.
Uszkodzony simmering wału korbowego to niebezpieczeństwo zatarcia silnika. W takim wypadku jedynym wyjściem jest wymiana jednostki na nową. Wymiana uszczelniaczy wału wymaga zdemontowania napędu rozrządu, a także zdjęcia kół zębatych z wału korbowego.
Uszczelniacze wału korbowego silnika produkowane są z odpornego tworzywa, jednak nawet taki materiał ma swoje ograniczenia. Na szybsze zużycie uszczelniaczy ma wpływ szereg czynników, w tym np.: kontakt z olejem i innymi cieczami, duże i gwałtowne wahania temperatury czy uszkodzenia mechaniczne będące wynikiem błędów serwisowych. Wymiana uszczelniacza wału korbowego jest zadaniem stosunkowo trudnym i czasochłonnym. Warto oczywiście taki serwis oprzeć na uszczelniaczach jak najlepszej jakości, aby zapewnić jednostce napędowej odpowiednie warunki pracy na dłuższy czas.
Wysokiej klasy uszczelniacz wału korbowego to nie tylko gwarancja usunięcia wycieku oleju, ale również optymalne zabezpieczenie układu rozrządu, szczególnie w przypadku silników posiadających rozrząd z napędem pasowym.
Sklep iParts.pl proponuje wysokiej klasy zestaw uszczelniaczy wału w najniższej rynkowej cenie. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne, szeroki wybór asortymentu oraz szybką realizację zamówienia.