Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Ford S-MAX zaliczany jest do rodzinnych minivanów klasy średniej lub też dużych usportowionych vanów z segmentu K. Pomimo tego, że samochód produkowany był od 2006 roku, stworzono zaledwie dwie jego generacje. S-MAX jest do dzisiaj ceniony za swoją przestronność, komfort jazdy oraz drapieżny wygląd.
Model S-MAX, jako pierwszy z portfolio amerykańskiej marki Ford, zdobył w 2007 roku tytuł Europejskiego Samochodu ...
Powiązania: