Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Ze względu na to, że każda kolejna generacja samochodów niemalże wszystkich producentów nieco rośnie, powstaje pewna luka w segmencie A zarezerwowana dla najmniejszych gabarytowo samochodów miejskich. I właśnie w tą lukę postanowił wpasować się VAG ze swoimi miejskimi trojaczkami, czyli VW up!, Seatem Mii oraz oczywiście Skodą CITIGO. Modele te różnią się od siebie w zasadzie tylko detalami, znaczkami producenta oraz pakietami wyposażenia. Skoda Citigo pojawiła się na rynku ...